Loading…

Serwis i Naprawa Silników w Warszawie

Mechanika do Silnika - Serwis i Naprawa Silników w Warszawie
Kontakt

Ustawianie luzu zaworowego



Przy okazji okresowej kontroli luzu zaworowego nakręciłem filmik, w którym starałem się możliwie przystępnym językiem opowiedzieć o tym jak przeprowadzić kontrolę i ustawienie luzu zaworowego w ciągniku.

Można jeszcze pewnie dodać kilka informacji, które przeoczyłem – ale nie chciałem rozbudowywać tego na mega długi film.
Dla nieco bardziej obeznanych – w czterocylindrowym warto wziąć pod uwagę kolejność zapłonu 1-3-4-2 – unikniemy wówczas zbędnego kręcenia wałem korbowym.

Dodam jeszcze, że luz zaworowy 0,20 dla obu zaworów ma zastosowanie także w silnikach Ursusa C-328 i C-330.

Pobrane z Youtube Wszyscy główni producenci, tacy jak Carried, Crawford, Excavators, CAT, Mercedes, John Deere, przebudowane, odnowione i zregenerowane serwomotory. Łożyska są serwisowane, a wirniki wyważone. Sprawdzać! Tutaj można uzyskać pełny serwis i naprawy serwomotorów. Szybko i łatwo poruszasz się po Warszawie. Bez względu na markę czy model Twojego pojazdu, możemy wykonać kompleksową naprawę jego silnika benzynowego lub diesla. Silnik wymienimy po zakończeniu procesu regeneracji w Warszawie.

Remonty silników VW, Audi, Seat, Škoda, Toyota, Porsche, Mrecedes.

Kilka przykładów takich marek to Deutz, Kubota, Komatsu, CAT, Caterpillar, John Deere, konserwacja, serwis i regeneracja silników serwo. Naprawiamy zepsute łożyska i niewyważone wirniki. Sprawdzać! Wszystkie aspekty konserwacji i naprawy serwomotorów. W Warszawie działają szybko i skutecznie. Jesteśmy warsztatem samochodowym z pełnym zakresem usług, który może naprawić silniki Diesla i benzyny dla każdej marki i modelu pojazdu. Warszawa to miejsce, w którym wymieniamy silnik za każdym razem, gdy go regenerujemy.

Wykonujemy kompleksowe remonty silników diesla oraz benzynowych do samochodów wszystkich marek. Wykonując regenerację silnika wymieniamy zużywające się elementy w sprzęcie. Nasza firma posiadająca wieloletnie doświadczenie związane z naprawą aut osobowych i dostawczych. Szeroki wachlarz oferowanych usług z zakresu elektryki.

Deutz, Perkins, JCB, CAT, Cummins, John Deere, Naprawa, serwis i regeneracja serwomotorów. Wymieniamy łożyska, wyważamy wirniki. Sprawdź! Kompleksowa naprawa i serwis serwomotorów. Szybko i skutecznie w Warszawie. Wykonujemy kompleksowe remonty silników diesla oraz benzynowych do samochodów wszystkich marek. Wykonując regenerację silnika wymieniamy w Warszawie.

44 thoughts on “Ustawianie luzu zaworowego

  1. Pytanie do bardziej doświadczonych kolegów, ustawiałem luzy w momencie gdy pojawiało się paliwo we wtryskiwaczu i ciągnik nierówno pracował, tak jakby na którymś z cylindrów nie przepalał, co mogło pójść nie tak? Luzy sprawdzane dwa razy i nadal to samo, ciągnik Zetor 6 turbo

  2. No to ja dodam…ze czasem warto zdemontować klawiaturę i sprawdzic czy nie jest wybite pomiedzy trzonkiem zaworu a dzwigienką wtedy trzeba troszkę wygładzić wgłebienie. Reszta filmu jak najbardziej ok pozdrawiam

  3. czy w ursusie c360 można tak ustawiać ? bo próbowałem na miajankę i coś mi nie wyszło to mogę spróbować na twój sposób ?> jeden po drugim cylindrze a nie że na 4 mijanka ustawiamy 1 bo jakoś temu nie ufam

  4. Jest jeszcze trochę ludzi, którzy ustawią normalny silnik górnozaworowy – głównie byłych posiadaczy Fiatów i Polonezów. Za to regulacja zaworów w dolniaku to już sztuka zapomniana, z ciekawości pytałem kilku starych mechaników po ok. 60 lat – żaden by się w dzisiejszych czasach nie podjął. Nas na warsztatach nawet tego nie uczyli, tylko pokazali przekrój warszawowskiego silnika, że w ogóle coś takiego kiedyś było ale wyszło z użycia. Z tego co gadałem ze mechanikami spora część Warszaw i Żuków już w latach 70 przechodziła swapy na S-21.

  5. żeby obrócić wałem silnika można założyć wałek wom i poprzez obracanie wałkiem obracać silnikiem i jest o wiele lżej niż korbą czy za wieniec sprzedła 😀

  6. WitamŁadnie pokazane, jest potencjał dydaktyczny i dlatego miałbym prośbę do Pana aby nakręcić filmik z ustawianiem pompy i początek wtrysku dla zetor 25, podać na maila jak to robicie?

  7. Jeżeli mijanka jest na pierwszym to ustawiamy na czwartym; jeżeli na drugim cylindrze to ustawiamy na trzecim ;jeżeli mijanka jest na trzecim to ustawiamy na drugim; jeżeli na czwartym to ustawiamy na pierwszym wtedy jest gwarancja że obydwa zawory są napewno zamkniete .

  8. Bardzo dobry poradnik , osobiście już ma duże doświadczenie z ustawianiem luzu zaworowego …ale jak tak pokazałem znajomemu który nie umiał dobrze tego robić to po obejrzeniu twojego filmu nauczył się to robić na pewno lepiej niz robiłto wcześniej.
    Pozdrawiam =]

  9. filmik super, tylko mam jedno zastrzeżenie, nie dokręca się nakrętek kontrujących gdy szczelinomierz jest między trzonkiem a dźwigienką. Powoduje to miażdżenie listków i zmianę wymiarów. Nie czepiam się, mnie tak uczyli i jak tak się staram robić. Pozdrawiam i czekam na więcej filmów.

  10. A ja robię tak: kolejność 1342- mijanka na 4, regulacja na 1, kręcić wałem do mijanki na 2 i regulacja na 3, kręcić wałem do mijanki na 1 i regulacja na 4, kręcić wałem do mijanki na 3 i regulacja na 2. 100% pewności w ustawieniu krzywek

  11. witam mój dziadek był mechanikiem samochodów ciężarowych w latach swojej młodości ja też poszedłem w jego ślady zawsze byłem zafascynowany gdy robiliśmy jakieś drobne naprawy czy to przy samochodzie czy przy naszym nie typowym ciągniki jakim jest połączenie skrzyni zetora 25 i silnika andorii 323 o pojemności 5,5 litra zawsze pokazywał mi jak regulować w nim zawory,, na oko,, i zawsze było idealnie ;)a ja się dziwię do dziś jakim sposobem

  12. witam 😉 a czy wiecie że po zaprzestaniu produkcji supra przez zetora sprzedali licencje indją i jest ten ciągnik produkowany tam pod nazwą hindusan 50 i hindusan 60

  13. wg mnie twoj sposób jest błedny
    gdyz ustawiajac zawory powinno sie na kazdym cylindrze robic Tzw ''mijanke'' jezeli tego nie zastosujesz luz bedzie za duzy
    co do ustawienia zaworów moj sposob jest taki :
    zaczynam od 1 cylindra zawór ssacy bedzie regulowany wiec zawor wydechowy musi byc delikatnie otwarty wtedy przeprowadzam regulacje zaworu ssacego pozniej krece korba zeby ta sama czynnosc powtorzyla sie na zaworze ssącym (mijanka) i wtedy reguluje sie wydechowy tak mnie uczono i nigdy nie popelnilem bledui silnik za kazdym razem odpalał

Dodaj komentarz

Zadzwoń do mnie!