Przy okazji okresowej kontroli luzu zaworowego nakręciłem filmik, w którym starałem się możliwie przystępnym językiem opowiedzieć o tym jak przeprowadzić kontrolę i ustawienie luzu zaworowego w ciągniku.
Można jeszcze pewnie dodać kilka informacji, które przeoczyłem – ale nie chciałem rozbudowywać tego na mega długi film.
Dla nieco bardziej obeznanych – w czterocylindrowym warto wziąć pod uwagę kolejność zapłonu 1-3-4-2 – unikniemy wówczas zbędnego kręcenia wałem korbowym.
Dodam jeszcze, że luz zaworowy 0,20 dla obu zaworów ma zastosowanie także w silnikach Ursusa C-328 i C-330.
Pobrane z Youtube Wszyscy główni producenci, tacy jak Carried, Crawford, Excavators, CAT, Mercedes, John Deere, przebudowane, odnowione i zregenerowane serwomotory. Łożyska są serwisowane, a wirniki wyważone. Sprawdzać! Tutaj można uzyskać pełny serwis i naprawy serwomotorów. Szybko i łatwo poruszasz się po Warszawie. Bez względu na markę czy model Twojego pojazdu, możemy wykonać kompleksową naprawę jego silnika benzynowego lub diesla. Silnik wymienimy po zakończeniu procesu regeneracji w Warszawie.
Remonty silników VW, Audi, Seat, Škoda, Toyota, Porsche, Mrecedes.
Kilka przykładów takich marek to Deutz, Kubota, Komatsu, CAT, Caterpillar, John Deere, konserwacja, serwis i regeneracja silników serwo. Naprawiamy zepsute łożyska i niewyważone wirniki. Sprawdzać! Wszystkie aspekty konserwacji i naprawy serwomotorów. W Warszawie działają szybko i skutecznie. Jesteśmy warsztatem samochodowym z pełnym zakresem usług, który może naprawić silniki Diesla i benzyny dla każdej marki i modelu pojazdu. Warszawa to miejsce, w którym wymieniamy silnik za każdym razem, gdy go regenerujemy.
Wykonujemy kompleksowe remonty silników diesla oraz benzynowych do samochodów wszystkich marek. Wykonując regenerację silnika wymieniamy zużywające się elementy w sprzęcie. Nasza firma posiadająca wieloletnie doświadczenie związane z naprawą aut osobowych i dostawczych. Szeroki wachlarz oferowanych usług z zakresu elektryki.
Deutz, Perkins, JCB, CAT, Cummins, John Deere, Naprawa, serwis i regeneracja serwomotorów. Wymieniamy łożyska, wyważamy wirniki. Sprawdź! Kompleksowa naprawa i serwis serwomotorów. Szybko i skutecznie w Warszawie. Wykonujemy kompleksowe remonty silników diesla oraz benzynowych do samochodów wszystkich marek. Wykonując regenerację silnika wymieniamy w Warszawie.
Related
44 thoughts on “Ustawianie luzu zaworowego”
Po ustawieniu wszystkich zaworów dobrze jest zapali"i po chwilijeszcze raz wszystkie sprawdzić wtedy jest pewność że jest dobrze.
Pytanie do bardziej doświadczonych kolegów, ustawiałem luzy w momencie gdy pojawiało się paliwo we wtryskiwaczu i ciągnik nierówno pracował, tak jakby na którymś z cylindrów nie przepalał, co mogło pójść nie tak? Luzy sprawdzane dwa razy i nadal to samo, ciągnik Zetor 6 turbo
No to ja dodam…ze czasem warto zdemontować klawiaturę i sprawdzic czy nie jest wybite pomiedzy trzonkiem zaworu a dzwigienką wtedy trzeba troszkę wygładzić wgłebienie. Reszta filmu jak najbardziej ok pozdrawiam
Witam. Wie pan może gdzie mozna kupic sworzen do klawiatury zaworów, lub z czego mozna dopasowac,poniewaz w moim suprze juz zrobil sie luz. Z gory dziekuje za odpowiedź
czy w ursusie c360 można tak ustawiać ? bo próbowałem na miajankę i coś mi nie wyszło to mogę spróbować na twój sposób ?> jeden po drugim cylindrze a nie że na 4 mijanka ustawiamy 1 bo jakoś temu nie ufam
Jest jeszcze trochę ludzi, którzy ustawią normalny silnik górnozaworowy – głównie byłych posiadaczy Fiatów i Polonezów. Za to regulacja zaworów w dolniaku to już sztuka zapomniana, z ciekawości pytałem kilku starych mechaników po ok. 60 lat – żaden by się w dzisiejszych czasach nie podjął. Nas na warsztatach nawet tego nie uczyli, tylko pokazali przekrój warszawowskiego silnika, że w ogóle coś takiego kiedyś było ale wyszło z użycia. Z tego co gadałem ze mechanikami spora część Warszaw i Żuków już w latach 70 przechodziła swapy na S-21.
żeby obrócić wałem silnika można założyć wałek wom i poprzez obracanie wałkiem obracać silnikiem i jest o wiele lżej niż korbą czy za wieniec sprzedła 😀
WitamŁadnie pokazane, jest potencjał dydaktyczny i dlatego miałbym prośbę do Pana aby nakręcić filmik z ustawianiem pompy i początek wtrysku dla zetor 25, podać na maila jak to robicie?
Jeżeli mijanka jest na pierwszym to ustawiamy na czwartym; jeżeli na drugim cylindrze to ustawiamy na trzecim ;jeżeli mijanka jest na trzecim to ustawiamy na drugim; jeżeli na czwartym to ustawiamy na pierwszym wtedy jest gwarancja że obydwa zawory są napewno zamkniete .
Bardzo dobry poradnik , osobiście już ma duże doświadczenie z ustawianiem luzu zaworowego …ale jak tak pokazałem znajomemu który nie umiał dobrze tego robić to po obejrzeniu twojego filmu nauczył się to robić na pewno lepiej niz robiłto wcześniej. Pozdrawiam =]
filmik super, tylko mam jedno zastrzeżenie, nie dokręca się nakrętek kontrujących gdy szczelinomierz jest między trzonkiem a dźwigienką. Powoduje to miażdżenie listków i zmianę wymiarów. Nie czepiam się, mnie tak uczyli i jak tak się staram robić. Pozdrawiam i czekam na więcej filmów.
A ja robię tak: kolejność 1342- mijanka na 4, regulacja na 1, kręcić wałem do mijanki na 2 i regulacja na 3, kręcić wałem do mijanki na 1 i regulacja na 4, kręcić wałem do mijanki na 3 i regulacja na 2. 100% pewności w ustawieniu krzywek
witam mój dziadek był mechanikiem samochodów ciężarowych w latach swojej młodości ja też poszedłem w jego ślady zawsze byłem zafascynowany gdy robiliśmy jakieś drobne naprawy czy to przy samochodzie czy przy naszym nie typowym ciągniki jakim jest połączenie skrzyni zetora 25 i silnika andorii 323 o pojemności 5,5 litra zawsze pokazywał mi jak regulować w nim zawory,, na oko,, i zawsze było idealnie ;)a ja się dziwię do dziś jakim sposobem
witam 😉 a czy wiecie że po zaprzestaniu produkcji supra przez zetora sprzedali licencje indją i jest ten ciągnik produkowany tam pod nazwą hindusan 50 i hindusan 60
wg mnie twoj sposób jest błedny gdyz ustawiajac zawory powinno sie na kazdym cylindrze robic Tzw ''mijanke'' jezeli tego nie zastosujesz luz bedzie za duzy co do ustawienia zaworów moj sposob jest taki : zaczynam od 1 cylindra zawór ssacy bedzie regulowany wiec zawor wydechowy musi byc delikatnie otwarty wtedy przeprowadzam regulacje zaworu ssacego pozniej krece korba zeby ta sama czynnosc powtorzyla sie na zaworze ssącym (mijanka) i wtedy reguluje sie wydechowy tak mnie uczono i nigdy nie popelnilem bledui silnik za kazdym razem odpalał
Po ustawieniu wszystkich zaworów dobrze jest zapali"i po chwilijeszcze raz wszystkie sprawdzić wtedy jest pewność że jest dobrze.
Pytanie do bardziej doświadczonych kolegów, ustawiałem luzy w momencie gdy pojawiało się paliwo we wtryskiwaczu i ciągnik nierówno pracował, tak jakby na którymś z cylindrów nie przepalał, co mogło pójść nie tak? Luzy sprawdzane dwa razy i nadal to samo, ciągnik Zetor 6 turbo
Jak możesz to napisz jak ustawić zawory w ciągniku t 25
Ustawianie zaworów w 60
Witam, mam pytanie jaka jest kolejność cylindrów podczas ustawiania zaworów? Pierwszy tłok to jest od przodu ciągnika czy od zbiornika u C360?
Witam..jakie luzy zaworów powinny być w perkinsie 3 cylindrowy? Od której strony je ustawiać I w jakiej kolejności. Pozdrawiam
No to ja dodam…ze czasem warto zdemontować klawiaturę i sprawdzic czy nie jest wybite pomiedzy trzonkiem zaworu a dzwigienką wtedy trzeba troszkę wygładzić wgłebienie. Reszta filmu jak najbardziej ok pozdrawiam
Witam. Wie pan może gdzie mozna kupic sworzen do klawiatury zaworów, lub z czego mozna dopasowac,poniewaz w moim suprze juz zrobil sie luz. Z gory dziekuje za odpowiedź
czy w ursusie c360 można tak ustawiać ? bo próbowałem na miajankę i coś mi nie wyszło to mogę spróbować na twój sposób ?> jeden po drugim cylindrze a nie że na 4 mijanka ustawiamy 1 bo jakoś temu nie ufam
👍👍👍👍👍👍👍👍👍
Jest jeszcze trochę ludzi, którzy ustawią normalny silnik górnozaworowy – głównie byłych posiadaczy Fiatów i Polonezów. Za to regulacja zaworów w dolniaku to już sztuka zapomniana, z ciekawości pytałem kilku starych mechaników po ok. 60 lat – żaden by się w dzisiejszych czasach nie podjął. Nas na warsztatach nawet tego nie uczyli, tylko pokazali przekrój warszawowskiego silnika, że w ogóle coś takiego kiedyś było ale wyszło z użycia. Z tego co gadałem ze mechanikami spora część Warszaw i Żuków już w latach 70 przechodziła swapy na S-21.
fajnie zrobiony film !
Witam zawór wydechowy jest większy od ssącego żeby spaliny opuściły komorę spalania
Witam jaki luz na c 360 3p?
Ciśnienie mi spada w ford 2000 traktor oczywiście , może to być spowodowane złymi luzami ?
żeby obrócić wałem silnika można założyć wałek wom i poprzez obracanie wałkiem obracać silnikiem i jest o wiele lżej niż korbą czy za wieniec sprzedła 😀
WitamŁadnie pokazane, jest potencjał dydaktyczny i dlatego miałbym prośbę do Pana aby nakręcić filmik z ustawianiem pompy i początek wtrysku dla zetor 25, podać na maila jak to robicie?
Witam jak rozpoznać skrzynie biegow c340 od 360 pobiewaz wałek wom nie chce mi wyjść jakieś porady ma pan ?
tata niech pracuje
atu komentuj
Jeżeli mijanka jest na pierwszym to ustawiamy na czwartym; jeżeli na drugim cylindrze to ustawiamy na trzecim ;jeżeli mijanka jest na trzecim to ustawiamy na drugim; jeżeli na czwartym to ustawiamy na pierwszym wtedy jest gwarancja że obydwa zawory są napewno zamkniete .
Bardzo dobry poradnik , osobiście już ma duże doświadczenie z ustawianiem luzu zaworowego …ale jak tak pokazałem znajomemu który nie umiał dobrze tego robić to po obejrzeniu twojego filmu nauczył się to robić na pewno lepiej niz robiłto wcześniej.
Pozdrawiam =]
Jak ustawić zawory w ursusie 360 3p?
Podstawa!1 gar regulowany gdy na 4 mijanka, 2 gar gdy na 3 mijanka tłoki pracują parami 1i4/2i3!!
Odcinki teoretyczne też są super, chociaż jestem mieszczuch to świetnie się ogląda, pozdrawiam
Luzy przy bardzo wyklepanej klawiaturze można na skok gwintu, o np. 1/3 obrotu…
Pod sklepem chłopaki mi mówili że gdy nie mam szczelinomierza mogę użyć zamiast niego żyletki, nie wiem czy to dobry pomysł, co sądzicie?
świetny film ale głowice z niego z jeden raz zdejmowaliście po remoncie ?
filmik super, tylko mam jedno zastrzeżenie, nie dokręca się nakrętek kontrujących gdy szczelinomierz jest między trzonkiem a dźwigienką. Powoduje to miażdżenie listków i zmianę wymiarów. Nie czepiam się, mnie tak uczyli i jak tak się staram robić. Pozdrawiam i czekam na więcej filmów.
Świetny film Pawle nie jednemu się przyda 🙂 Pozdrawiam
Z całym szacunkiem ale najłatwiejszy sposób to na mijankę
ja to wiem.
Ja na swoim ustawialem luz 0,25
Bardzo przydatny poradnik.Liczę na więcej takich.
A ja robię tak: kolejność 1342- mijanka na 4, regulacja na 1, kręcić wałem do mijanki na 2 i regulacja na 3, kręcić wałem do mijanki na 1 i regulacja na 4, kręcić wałem do mijanki na 3 i regulacja na 2. 100% pewności w ustawieniu krzywek
witam mój dziadek był mechanikiem samochodów ciężarowych w latach swojej młodości ja też poszedłem w jego ślady zawsze byłem zafascynowany gdy robiliśmy jakieś drobne naprawy czy to przy samochodzie czy przy naszym nie typowym ciągniki jakim jest połączenie skrzyni zetora 25 i silnika andorii 323 o pojemności 5,5 litra zawsze pokazywał mi jak regulować w nim zawory,, na oko,, i zawsze było idealnie ;)a ja się dziwię do dziś jakim sposobem
wyprzedzenie zapłonu w c4011
jakby kto chciał to mam tył supra ze skrzynią biegów i kołami do sprzedania
Witam. Masz w suprze Siwiece żarowe? Pozdrawiam 🙂
A to nie zawór wydechowy jest większy?
witam 😉 a czy wiecie że po zaprzestaniu produkcji supra przez zetora sprzedali licencje indją i jest ten ciągnik produkowany tam pod nazwą hindusan 50 i hindusan 60
super film
Widzę 2 mechaniki w domu to dobrze, robota szybciej będzie szła.
wg mnie twoj sposób jest błedny
gdyz ustawiajac zawory powinno sie na kazdym cylindrze robic Tzw ''mijanke'' jezeli tego nie zastosujesz luz bedzie za duzy
co do ustawienia zaworów moj sposob jest taki :
zaczynam od 1 cylindra zawór ssacy bedzie regulowany wiec zawor wydechowy musi byc delikatnie otwarty wtedy przeprowadzam regulacje zaworu ssacego pozniej krece korba zeby ta sama czynnosc powtorzyla sie na zaworze ssącym (mijanka) i wtedy reguluje sie wydechowy tak mnie uczono i nigdy nie popelnilem bledui silnik za kazdym razem odpalał
chyba na zimnym bo na cieplym są inne wartości luzów.