Loading…

Serwis i Naprawa Silników w Warszawie

Mechanika do Silnika - Serwis i Naprawa Silników w Warszawie
Kontakt

ROZRZĄD – CO TO JEST? JAK DZIAŁA? CZY WYMIENIAĆ? CIEKAWOSTKI SILNIKOWE.



Witajcie!
Dzisiaj temat całkowicie banalny, ale może czegoś ciekawego się dowiecie. Wybaczcie mi moje pismo, bo na kole wałka jest nieudolnie napisana liczba 44 tyle ma zębów, natomiast koło wału korbowego posiada dokładnie połowę czyli 22 zęby, widać to na nakrętce. Koniecznie dajcie mi znać czy chcecie więcej filmików w tym stylu, na zasadzie tłumaczenia podstaw jak np. działa silnik, jak jest zbudowany itp. Bo o tym można w sumie sporo opowiadać, a sam lubię nurkować w książkach i nie raz powtarzać sobie to co dawno już wiem. Kolejna kwestia w której muszę prosić Was o wybaczenie to kiedy pokazywałem działanie rozrządu zacząłem cykl silnika od suwu pracy, mam nadzieję że nie zlinczujecie mnie za to, bo jak wiadomo zaczynamy od suwu ssania.

Pozdrawiam!!

Alfa romeo i jej wariator
https://youtu.be/yFBPCe8y7zg

BMW dual vanos
https://youtu.be/VvbRqSUsD_g
https://youtu.be/UIt7P7-SlzY

PSA i cudowne VTI
https://youtu.be/xITXoqV7HFE

Honda Vtec
https://youtu.be/lJH5Hj0s8-U
https://youtu.be/nQc0UzR7ylg

Rover VVC
https://youtu.be/eVTjIZ7g4qE
https://youtu.be/TurZpV2Jr3M

Mitsubishi MIVEC
https://youtu.be/WFG_zIHPKI0

Pobrane z Youtube Deutz, Perkins, JCB, CAT, Cummins, John Deere, Naprawa, serwis i regeneracja serwomotorów. Wymieniamy łożyska, wyważamy wirniki. Sprawdź! Kompleksowa naprawa i serwis serwomotorów. Szybko i skutecznie w Warszawie. Wykonujemy kompleksowe remonty silników diesla oraz benzynowych do samochodów wszystkich marek. Wykonując regenerację silnika wymieniamy w Warszawie.

34 thoughts on “ROZRZĄD – CO TO JEST? JAK DZIAŁA? CZY WYMIENIAĆ? CIEKAWOSTKI SILNIKOWE.

  1. Wychowałem się na Rajdzie Polski we Wrocławiu,41,42,43 Tato był organizatorem wiec ogłądałem mechaników i stwierdzę żę bardzo lubię Łysego on tak fajnie opowiada jak bajkę się go słucha…. Co tam merytoryka są fajne auta budowane. Tylko dla czego z Jego własnymi autami jest zawsze mina….? A Prof. To mistrz i prawdziwy mechanik.

  2. Chris, masz naturę eksperymentatora, więc proponuję test ile można przejechać na jednym pasku przy spokojnej jeździe do zerwania. Samochód niech jeździ na małe odległości, a jak się zerwie, to z silnikiem poradzisz sobie. Test będzie nósł ze sobą pewne zagrożenie, bo jak na jednym pasku rozrządu samochód przejedzie 250.000 km to…. sam zresztą wiesz co inni wówczas mogą robić, czy też nie robić.

  3. Profesorku dzięki za filmy z wiedzą i humorem. Czy w silniku KIA Sorento 2.0 CRDI jest normalne, że przy uruchamianiu pierwszym w danym dniu słychać trochę metalicznie łańcuch rozrządu przez ok 1 sekundę? Potem cały dzień już cicho i równo.

  4. Jak od majstra crisa na nowo uczę sie mechaniki zajebisty kanał tak trzymać tylko mogło być troszkę więcej materiału o :))) skrzyniach automatycznych ale jest ok

  5. Witaj Chris. Mam małe pytanko. Wymieniam rozrząd. Jak dokręce śruby wałków dynamometrem na 50Nm, to czuję, że dalej już nie chce iść (wymagane +90st.) Czy mam kręcić na chama? Boję się, że urwę śrubę. To samo na kole pasowym wału korbowego, 90Nm i dalej opór. Autko żony Skoda Fabia 1.2 12V. Możesz napisać, czy te śruby się nie urwą/zerwie się gwint przy dalszym kręceniu? Jeszcze jedno, dynamometr Stahlson niby od 28-210Nm ale maksymalna wartość do jakiej mogę go skręcić, to ok.170Nm, może jak dokręcam koło pasowe na wale tymi niby 90Nm, to w rzeczywistości może być większa wartość i dlatego nie idzie już zrobić normalną siłą tych +90st? Chociaż jak je odkręcałem, to musiałem użyć końskiej siły…

  6. Podobnie jak olej, o czym pisałem pod filmem o olejach, rozrząd wymieniam codziennie razem z olejem. Polecam każdemu, to gwarancja bezawaryjności. Dodam tylko, że w związku z podzielonymi zdaniami, czy lepszy pasek, czy łańcuch starego typu, czy nowego typu, zakładam i pasek i dwa łancuchy. Pozdrawiam

  7. nierzont jezd po to żeby siem bandyta mechanik miał na czym bogacić bo ciemny lud boi się ruszać i każden janusz co sam robi biegnie z tym do zakładu bo blady strach nierzont ruszać bo to sztuka mroczna i tajemna ! 😛

  8. Kiedyś zapytałem się takiego cwaniaczka mechanika czy silnik dwusuwowy posiada rozrząd? odpowiedział że nie, no to zapytałem się do czego służy rozrząd? odpowiedział że otwiera i zamyka zawory, no to ja przecież są silniki która nie mają zaworów a mają układ rozrządu, no i zdurniał.

  9. genialnie tlumaczysz 🙂 jestem elektrykiem i nie mam do czynienia z naprawami samochodow ale lubie zagadnienia techniczne. Rozrzad mnie interesuje poniewaz dziewczyna kupila starego opla astre II i podobno rozrzad tzn naped rozrzadu byl wyminiony ale faktury brak…wiec takie moje zaciekawienie co to wogole jest rozrzad 🙂 dzieki wielkie

  10. Jescze raz i idziesz chłopie na pręgież 🤣. A tak na poważnie, jak zdiagnozować pasek napędu rozrządu bez demontażu tych wszystkich elementów? Więcej zagadnień w tym stylu, poproszę. Może, jak działa dyferencjał? Generalny remont silnika? Pozdrawiam i szacun!

  11. trochę więcej ??? mechanicy doliczają do kupionych części minimum 30 % bo uważają ze zniżki to ich zarobek oraz marże !!! ja preferuje kupno części sam i dopiero do mechanika . ostatnio wymienili mi sprzęgło a że nie miałem czasu to powiedziałem żeby sami kupili wszystko silnik 1.8t dwu mase (teraz żałuje). odebrałem samochód o godzinie 20.00 około i nie miałem czasu sprawdzić bagażnik cz wrzucili mi części zużyte zadzwoniłem do zakładu o godzinie 10 rano następnego dnia że jadę po całą dwumase ktura została u nich w odpowiedzi usłyszałem że był transport po złom i już nic niem ma to znaczy że moja dwumasa stara pojechała na złom !! tylko dlatego że jechałem za granicę tym samochodem następnego dnia nic nie zrobiłem , dodatkowo wymienili uszczelniacze puł osi i dolali olej do skrzyni o czym sie dowiedziałem przy odbiorze. ponadto cena poszła w góre za robociznę o 80 % co też się dowiedziałem przy odbiorze — i jak tu wierzyć mechanikom ( to jest zakład który się nazywa: Auto Service Długa – Car workshop Lublin). Jeszcze mam głupie pytanie czy można udowodnić czy została cała dwumasa wymieniona czy tylko tarcze po tym czasie wymiana była w listopadzie 2020 ?????

  12. Witam Profesora. Mam pytanko jako ze juz trzeci raz w ciagu roku wymieniam rozrzad w moim 2.2 hdi (przez ten rok przelatal jakies 40000 mil – mieszkam w UK)… dwie poprzednie wymiany u jednego mechanika skutkowaly padajaca pompa wody zaczynalo walic plyn przez uszczelniacz, mechanik twierdzil ze uszkkdzona jest uszczelka pod glowica… test spalin u innego mechanika – zero spalin w plynie… tersz zmienilem mechanika znow padla pompa wody (juz trzecia) i ten stwierdzil ze poprzedni zle zlozyl naped rozrzadu mianowicie za mocno dociagnal napinacz tak ze strzalka nie byla rowno z rowkiem i to bardzo. Chcialbym tylko potwierdzic czy moglo to byc przyczyna wywalania pompy? Dzieki i pozdrawiam

  13. A co jak założyłem pasek i po 3 dniach mechanik mi patrzył czy ok jest wszystko i zdjął ten pasek na chile i znów założył.
    przejechał 30km max.
    Pasek kosztowal 160zl i nowa pompa i napinacz trochę żal kasy mi już.

Dodaj komentarz

Zadzwoń do mnie!