Loading…

Serwis i Naprawa Silników w Warszawie

Mechanika do Silnika - Serwis i Naprawa Silników w Warszawie
Kontakt

CHEMICZNY REMONT SILNIKA – JAK DODATKI CHEMICZNE POPRAWIAJĄ PARAMETRY PRACY JEDNOSTKI? PEŁEN TEST.



Siemanko
W dzisiejszym odcinku robię test jak dodatki do oleju i paliwa wpływają na parametry oraz kulturę pracy silnika.
Weźcie też pod uwagę jak ten samochód dostał w ciry przez ostatni czas…
-wielokrotne pomiary czasów 0-100
-wielokrotne pomiary dróg hamowania
Pomimo 23 lat i 350tkm przebiegu nadal pracuje i jeździ perfekcyjnie… ale nagram Wam o tym jeszcze odcinek 🙂
Pozdro!

Poprzedni odcinek z dynamiczną wymianą w skrzyni:
https://youtu.be/anfl6n_7-FU

Produkty Liqui Moly które polecam:
https://liqui-moly.pl/
Umów się na dynamiczą wymianę do pobliskiego serwisu Proline:
https://serwisbooking.liqui-moly.pl/

Sklep Profesora z gadżetami i pamiątkami:
https://profesorchris.pl/

Wsparcie działalności Profesora:
https://patronite.pl/Profesorchris
09 2490 0005 0000 4000 3938 8281
Paypal:
https://paypal.me/ProfesorChris?local

Program do obsługi warsztatu którego ja używam i polecam:
https://warsztat24.com/ KOD RABATOWY: „profesorkris” Pisane razem 🙂

Instagram:
https://www.instagram.com/profesor_chris.

Meble warsztatowe których używam
https://fastservice24.pl

#silnik #liquimoly #test

Pobrane z Youtube Deutz, Perkins, JCB, CAT, Cummins, John Deere, Naprawa, serwis i regeneracja serwomotorów. Wymieniamy łożyska, wyważamy wirniki. Sprawdź! Kompleksowa naprawa i serwis serwomotorów. Szybko i skutecznie w Warszawie. Wykonujemy kompleksowe remonty silników diesla oraz benzynowych do samochodów wszystkich marek. Wykonując regenerację silnika wymieniamy w Warszawie.

47 thoughts on “CHEMICZNY REMONT SILNIKA – JAK DODATKI CHEMICZNE POPRAWIAJĄ PARAMETRY PRACY JEDNOSTKI? PEŁEN TEST.

  1. Kochani, prawie dwa miesiące mi zajęły te badania i setki kilometrów zrobione tym autem, przyznaję że dobrze się jeździ. Nie piszcie mi proszę że coś z podanych tutaj danych jest FAKE, bo fake to mogę zrobić jednego wieczora i pomiary były by o wiele lepsze 🙂 Oczywiście że współpracuję z Liqui Moly i jestem bardzo zadowolony z tej współpracy. Cieszę się że, mogę pokazać produkty które faktycznie działają bez nacisku na fikcję jak to bywało w przypadku współpracy z "innymi producentami". Pozdro!

  2. Profesorze, świetny vlogasek. Fenomenalny podkład muzyczny. Czy jest w planie pomiar Merca po np pół roku przebiegu? Myślę, że jest to uzasadnione i pokazałoby jak SPA na Merolka zadziałało. Zdrówka!

  3. Czy stosować płukankę w silniku, który ma 500tys. przebiegu? MB w203 2,2CDI. Jedzie, odpala na dotyk, pali w trasie 5,8-6,2. Nigdy nie był rozbierany. Proszę o komentarz. Filmik super.

  4. Przy takich testach różnice byłoby widać na przyśpieszeniu 70-120 lub ustalić warunki pracy np 3 bieg start od 1500obr/min do 3500obr/min
    To jeszcze lepsze, bo eliminujemy ograniczenie w postaci opon (w obu przypadkach) a w drugim również reakcje skrzyni biegów i taki test byłoby najbardziej miarodajny 👍
    Pozdrawiam!

  5. Na wstępie nie jestem mechanikiem, całkowicie nie mam pojęcia o mechanice, w takiej sytuacji jestem osobą w pełni uprawniona do wypowiedzenia się w temacie 😂 z moich obserwacji tego co miało miejsce na filmie, przed głośność, równa stała, co w przypadku dźwięku nie musi być złe, 80 db to dużo ale jest ok, natomiast po rozbieżności jest dość duża bo od 78 db do 81db, ale jeżeli zwiększyło się ciśnienie, głośność analogicznie też musiała się zwiększyć. W moim rozumieniu im wyższe ciśnienie tym głośniejsza praca, ponieważ trzeba dołożyć więcej siły aby ją wykonać, chemiczne czyszczenie przyczyniło się jednak na plus, ponieważ silnik pracuje bardziej wydajnie, co zmniejszyć powinni zużycie paliwa, skrócić czas uzyskania właściwej prędkości a w konsekwencji wyciszyć audi podczas płynnej jazdy, sam stosuje płukanki w moim aucie i nie narzekam teraz jeszcze autko przejdzie przez płukanie DPF, choć tu mechanik robiący mi auto ma dziwną tendencje lania oleju nad stan, i nie idzie tego zmienić, żeby go nie urazić to planuje kupić odsysarke i odsysać nadwyżkę🙂. Ogólnie jednak cały test pokazuje, że warto tak robić. Oby tylko mechanicy jeszcze chcieli to robić i to robili. To już całkiem super sprawa. Powtórzę nie znam się, nie jestem mechanikiem, dlatego i tylko dlatego uważam że jestem kompetentny w wypowiadaniu się na temat. 😁 Brawo za materiał👏👏👏👏

  6. Test na pewno nie jest zupełną fikcją, jak niektórzy piszą, ale uwagę na kilka rzeczy jednak wypadałoby zwrócić:
    – ciśnienie oleju na zimnym silniku "PRZED" jest na wolnych obrotach sporo wyższe niż ciśnienie oleju na zimnym silniku "PO". Nic na ten temat nie wspomniałeś, za to przy minimalnym wzroście ciśnienia oleju na ciepłym silniku "PO" mówisz jak to taki wzrost jest na plus, jednocześnie nie wyjaśniając dlaczego przed całą kuracją na zimnym silniku ciśnienie oleju na biegu jałowym było o 1,5 bara wyższe. Różnica na ciepłym silniku jest w sumie pomijalna mając na uwadze, że auto miało przed pomiarem stary olej.
    – pomiar kompresji "PRZED" – jedna sprawa, że silnik kręcił trochę wolniej co na pewno powoduje, że ciśnienie jest niższe. Istotne jest też, że kręciłeś rozrusznikiem zwyczajnie krócej. Nie spowodowało to nie wiadomo jakich różnic, ale na pewno można było jeszcze kilka dziesiątych bara ciśnienia dobić
    – pomiar kompresji "PO" – silnik kręcił trochę szybciej, co może lekko zwiększyć ciśnienie. W dodatku kręciłeś rozrusznikiem sporo dłużej dając silnikowi nabić tyle ile był w stanie w pełni.
    – nie wspomniałeś o tym, że przy pomiarze zadymienia spalin za prawidłowy wynik uznaje się taki, który pochodzi z serii trzech prób które nie wykazują tendencji malejącej, oraz w którymś z 3 pomiarów nie nastąpił znaczny wzrost wartości współczynnika k. Podałeś po prostu jakieś wyniki, które oczywiście mogą być wynikiem takiej metody jak opisałem, natomiast nie zaznaczyłeś tego wyraźnie w filmie, więc nie należy się nimi sugerować.

    Reasumując, pomiary kompresji mogą być lekko zmanipulowane z powodu ww. błędów przy pomiarze, ciśnienie oleju spadło na zimnym silniku o 1,5 bara i nic na ten temat nie powiedziałeś, ale urosło o 0,1 czy 0,2 bara na ciepłym i tylko to wyraźnie w materiale zaznaczyłeś, a w przypadku wyniku prób zadymienia nie zaznaczyłeś w jaki sposób uzyskałeś wyniki, więc właściwie nie należałoby ich brać pod uwagę, pomimo tego, że szczerze wierzę, że tutaj zadymienie rzeczywiście spadło po płukaniu układu paliwowego.

    Test fajny, ale są błędy które mogą podważać jego wiarygodność. Nie sugeruję, że ten test to fikcja, tak jak niektórzy, ale z pewnością nie można powiedzieć, że nie ma co do niego żadnych zarzutów, bo są.

    Szczerze mówiąc 5 za chęci, a 3+ za wykonanie się należy.

  7. a co byś powiedział że idziesz do lekarza bo słabiej widzisz a lekarz ci przepisuje lewatywę
    w i mówi że po wypróżnieniu trzeba zażyć kąpieli robisz wszystko co zalecił lekarz i o dziwo dalej widzisz tylko że wystarczyło przemyć oczy tak jest z tym samochodem tankowanie paliwa w marketach bo taniej przeciągane wymiany olejów filtrów i furmankę zamuliło a 300 tysięcy to tylko dobrze dotarty motorek

  8. Profesorze co myślisz o liqui moly speed tec? Co to właściwie robi? I czy według Ciebie długotrwałe stosowanie dodatków do diesla do czyszczenia egr,wtrysków i turbiny ma sens i pozwoli uniknąć remontów. Tak wiem pytania głupkowate ale profilaktyka łatwiejsza niż leczenie. Chyba.

  9. Wlałem ostatnio Xado maxi do M113 mercedesa i choć tylko 1 butelkę, a pisze, że na 7,5l oleju pasowało by 2 to i tak zauważyłem wręcz ogromną różnicę w kulturze pracy tego silnika,a przejechałem dopiero 400km, gdzie efekt ma być po 1-1,5k…. Polecam produkty xado, do dyfra też wlałem profilaktycznie 🙂

  10. Gdzie sie podzialy czasy, kiedy chris mowil, ze mozna sobie takie dodatki podarowac. Nic nie daje wiecej od regularnych serwisow i nic wiecej nie potrzeba.

  11. Też testowałem produkty tej firmy, na własne potrzeby, na wielu autach płukanka do silnika – dałem dwie butelki na 7l oleju- ciśnienie sprężania mierzone przed i po, żadnej różnicy. Jedyny plus że przy remoncie silnika mniej pobrudzilem dłonie😂 po zdjęciu pokryw zaworów rzeczywiście troszkę czyściej ale nic poza tym. Do czyszczenia wtrysków: w124 3.0d zwariował, zaczęły zawieszac się wtryskiwacze- podwyższone obroty, nierowna praca. 2.5tdi R5 VW żadnej różnicy. Nissan 2.5d zaczął przykapcac, mimo wyjeżdżenia już któregoś zbiornika kopci na czarno mocniej niz wcześniej. Ot moje spostrzeżenia. Podczas pracy na samym płynie do wtrysków, rzeczywiście praca jest cicha i przyjemna, ale tylko przez chwilę.

  12. Profesorze, chciałbym wysunąć tezę, że na pomiar ciśnienia oleju i kompresji może mieć wpływ jakość oleju. Należy zatem wykonać nastepny pomiar po 10tys km na oleju już zużytym.

  13. Mogę jednoznacznie stwierdzić skąd wzięła się ta różnica w dźwięku silnika. Po wypłukaniu układu wtryskowego skręciłeś dobrze plastikową pokrywe silnika która wcześniej telepała i hałasowała. Dziękuję

  14. Na pierwszych badaniach słychać że auto się nie wkreca, jest w trybie awaryjnym, na badaniach po płukaniu wchodzi na maksymalne obroty…. Nie dobry Ty………

  15. reklama LM… silnik chodzi ciszej na kazdym nowym oleju nic nowego… cisnienie po płukance tez wzrasta i nie musi to byc LM zreszta ona i tak jest bez szału sa lepsze na rynku

  16. a ja, zastosowałem Prolong Oil Stabilizer… …chemia zadziałała po ok 6 km jazdy, zaraz po aplikacji, bez wymiany oleju, bo przejechałem na nim jakieś 2k km… ..silnik ucichł, dymienie czyli spalanie oleju, ustąpiło… …ale jazda, teraz, to jakaś dziwna przyjemność…

  17. Zrobię w oplu corsie niebawem płukankę i militec albo ceratec. I pomierze ciśnienie na oko rośnie około pół bara na cylinder więc coś to daje na pewno i też jakby lżejszy start jest i auto lżej jedzie

  18. Ze wszystkim się zgadzam, ale nie rozpowiadaj bzdur na temat olejów 0W, gdyż jest to lepkość początkowa przy zimnym starcie, czyli czym niższa tym lepiej.
    Ochronę przed zerwaniem filmu olejowego zapewnia nam ta druga liczba, czyli 20, 30, 40, aż do 60. Czym wyższa tym wyższa lepkość w temperaturze pracy. Ponadto wytrzymałość filmu olejowego na zerwanie jest dodatkowo określana jako "lepkość HTHS".

    Proszę o doinformowanie się zanim zaczniesz wykłady nt. olejów i ich charakterystyki.

    PS: Pałowanie na zimnym silniku oraz olejach 5W30 czy nawet 5W20 jest niebezpieczne.
    Do tzw. pałowania używa się olejów 0W40 czy 5W50 Panie Chris. W wyścigach długodystansowych też 10W60.

Dodaj komentarz

Zadzwoń do mnie!