Loading…

Serwis i Naprawa Silników w Warszawie

Mechanika do Silnika - Serwis i Naprawa Silników w Warszawie
Kontakt

Silnik Lombardini LDW 502 M3 M4 (dane techniczne,momenty dokręcania w opisie )



Ogólny opis silnika.Uznalem ze w filmie jest mało konkretów więc znalazłem kilka danych przydatnych mechanikom.(Tłumaczenie z angielskiej strony)
KROK 1: Dokręć śruby głowicy momentem 50 Nm w krokach co 10 Nm w kolejności.KROK 2: Obróć każdą śrubę głowicy, w pokazanej kolejności, o 90 ° (zgodnie z ruchem wskazówek zegara)KROK 3: Obróć każdą śrubę głowicy, w pokazanej kolejności, o 90 ° (zgodnie z ruchem wskazówek zegara)
W głowicy 6 śrub,kolejność: najpierw 2 środkowe,potem na krzyż.
Luzy zaworowe w/g wiarygodnych stron 0,15mm lub jeżeli silnik pracuje w ciężkich warunkach 0,20mm.
śruby koła zamachowego 80Nm
śruba gł. wału 360Nm (coś jakoś dużo?) na pewno lewy gwint
śruba napinacza 40Nm
śr.pokrywy zaworów 9 Nm
śr.listwy wtryskowej 4 Nm,zawsze nowe oringi
uszczelka pod glowicę w zależności ile wystaje tłok ponad płaszczyznę bloku 0,97-1,06 nominał,1,07-1,16 jeden otwór,1,17-1,25 2 otwory
jeszcze by się przydały dane ustawiania pompowtryskiwaczy..
W/G manuala 3 typy pompowtryskiwaczy 231-2,235-2,272-0 stary typ
272 przejsciowy
,272 +,272-1,235-4 nowy typ
Temat niełatwy ,błędne ustawienie nie tylko powoduje złą prace silnika ale moze uszkodzić pompowtryskiwacze
Podaję cytaty przetłumaczone niedbale z angielskiego
Ustawic krzywkę w najwyższym wychyleniu,wstawić trzpień 3mm (raczej coś koło 2mm u mnie) w otwór pompowtryskiwacza,obrócić krzywkę w najniższy punkt,skalibrowac regulację.(manuale office lgw 523-627)
inne żródło podaje;
Wymontuj pokrywę zaworów i szynę paliwową (patrz wtryskiwacze jednostki w tej podsekcji)
zainstalować przyrzad do zapłonu na pompowtryskiwacz za pomocą uszczelki ecentrycznej nad zaworem zwrotnym w miejscu pierścienia o- ring
podłączyć odpowiedni pojemnik wypełniony czystym olejem napędowym do złącza zasilającego za pomocą węża wlotowego, a następnie umieścić małą filiżankę pod wężem odpowietrzanym.obróć silnik w kierunku obrotu (zgodnie z ruchem wskazówek zegara), aż tłok =2 (flywhell side) od strony koła zamachowego znajdzie się na tdc na skoku sprężającym (znak odniesienia) na plastikowej osłonie rozrzadu wyrównany do znaku indeksu tdc i zaworu zamkniętego——-to takie wolne tłumaczenie,oryginalna strona i przyrzad jak wygląda,podaję link
https://www.manualslib.com/manual/935997/Lombardini-Ldw-502.html?page=70#manual

Podam teraz podobno fajny sposób na ustawienie ale sam go nie miałem mozliwosci sprawdzić
Na wszelki wypadek po regulacji obróććie wałem czy nie ma jakiejs kolizji ,,pompowtryskiwacz – wałek rozrzadu ,,
Proszę napiszcie w komentarzach czy to dobry sposób
1 ustawic GMP (koniec suwu sprezania ,poczatek pracy )
2 wkręcić regulację pompowtryskiwacza do wyczuwalnego oporu
3 wykręcić regulację 1 obrót (360 stopni )
4 zakontrowac regulację i ma być dobrze

róznica grubosci sworznia ustalającego koło zamachowe m3 a m4 !
Występ dyszy wtryskiwacza (B) powinien wynosić 6,80 / 7,05 mmJeżeli występ dyszy wtryskiwacza przekracza powyższy wymiar, dodatkowo 0,25na dyszę wtryskiwacza można założyć miedziane podkładki (2), opierając się omiseczka (1) uzupełniająca grubość standardowej podkładki miedzianej (3)i zniwelować wszelkie problemy z wystawaniem dyszy wtryskiwacza.Dodatkowe podkładki 0,25 mm są dostępne jako specjalne części zamienne.Aby uzyskać szczegółowe informacje, skontaktuj się z lokalnym dystrybutorem.PIERŚCIEŃ OGNIOWY WTRYSKIWACZA JEDNOSTKIPierścień przeciwpożarowy pompowtryskiwacza należy wymienić po wyjęciu pompowtryskiwacza.NIE UŻYWAJ PONOWNIE pierścieni ognia.Oczyścić powierzchnię uszczelniającą pierścienia ogniowego w głowicy cylindra i dyszy wtryskowej.(Nie uszkadzaj dyszy wtryskiwacza ani nakrętki pierścieniowej zbiornika wstępnego.Ustaw pierścień ogniowy tak, aby płaszczyzna (A) była skierowana w stronę dyszy pompowtryskiwacza.Zamontuj ponownie wtryskiwacz, dokręcając nakrętki mocujące pompowtryskiwacz momentem 20 Nm w krokach po 5 Nm
https://www.manualslib.com/manual/935997/Lombardini-Ldw-502.html?page=70#manual

Pobrane z Youtube Serwis i Naprawa Silników w Warszawie – Mechanika do Silnika – Serwis i Naprawa Silników w Warszawie. Naprawa silników, remonty kapitalne Warszawa. Warszawa zajmują się kompleksowym serwisem silników samochodowych. W ofercie diagnostyka naprawa i remont silnika. Umów się na serwis.

Naprawa Silnika Warszawa

Naprawy silników na terenie Warszawy dokonujemy niemal każdego dnia i mamy bazę zaufanych klientów, którzy potwierdzą, że jesteśmy godnym zaufania mechanikami samochodowymi. Wymiana poduszki silnika, naprawa silników Audi,,naprawa silników BMW,,naprawa silników Citroen,,naprawa silników Dacia,,naprawa silników Fiat,,naprawa silników Ford,,naprawa silników Hyundai,,naprawa silników Kia,,naprawa silników Mercedes,,naprawa silników Nissan,,naprawa silników Opel,,naprawa silników Peugeot,,naprawa silników Renault,,naprawa silników SEAT,,naprawa silników Skoda,,naprawa silników Toyota,,naprawa silników Volkswagen,,naprawa silników Volvo,,,naprawa silników Abarth,,naprawa silników Alfa Romeo,,naprawa silników Alpina,,naprawa silników Aston Martin,,naprawa silników Bentley,,naprawa silników Cupra,,naprawa silników Dodge,,naprawa silników DS,,naprawa silników Ferrari,,naprawa silników Fuso,,naprawa silników Honda,,naprawa silników Ineos,,naprawa silników Isuzu,,naprawa silników Iveco,,naprawa silników Jaguar,,naprawa silników Jeep,,naprawa silników Kawasaki,,naprawa silników Lamborghini,,naprawa silników Land Rover,,naprawa silników LEVC,,naprawa silników Lexus,,naprawa silników MAN,,naprawa silników Maserati,,naprawa silników Maxus,,naprawa silników Mazda,,naprawa silników McLaren,,naprawa silników MINI,,naprawa silników Mitsubishi,,naprawa silników Piaggio,,naprawa silników Porsche,,naprawa silników RAM,,naprawa silników Renault Trucks,,naprawa silników Rolls-Royce,,naprawa silników Seres,,naprawa silników Skywell,,naprawa silników Smart,,naprawa silników SsangYong,,naprawa silników Subaru,,naprawa silników Suzuki,,naprawa silników Tesla,,Andoria naprawa silników ,Autobianchi naprawa silników ,Cadillac naprawa silników ,Caterham naprawa silników ,Chevrolet naprawa silników ,Chrysler naprawa silników ,Corvette naprawa silników ,Daewoo naprawa silników ,Daewoo Motor naprawa silników ,Damis naprawa silników ,DMC naprawa silników ,FSO naprawa silników ,GAZ naprawa silników ,GAZ-AVC naprawa silników ,Hummer naprawa silników ,Infiniti naprawa silników ,Intrall naprawa silników ,Izera naprawa silników ,Lada naprawa silników ,Lancia naprawa silników ,LDV naprawa silników ,Ligier naprawa silników ,Lotus naprawa silników ,LTI naprawa silników ,Maybach naprawa silników ,MG naprawa silników ,Polski Fiat naprawa silników ,Rover naprawa silników ,Saab naprawa silników ,Tata naprawa silników, serwis subaru, serwis silnik naprawa, Mechanika do Silnika – Serwis i Naprawa Silników w Warszawie, naprawa pomp wtryskowych,

Nasi Mechanicy zajmują się kompleksowym serwisem silników samochodowych. W ofercie diagnostyka naprawa i remont silnika. Umów się na serwis.

Warsztat Mechaniki, Elektryki Samochodowej, Mechanik Diagnostyka, Mechanika Samochodowa Diesel, LPG, oraz Serwis Samochodowy i naprawa silników, Naprawa silnika to kosztowna usługa w cenniku w większości serwisów samochodowych. … W tym czasie mechanik samochodowy szlifuje wał karbowy zapraszamy.

24 thoughts on “Silnik Lombardini LDW 502 M3 M4 (dane techniczne,momenty dokręcania w opisie )

  1. witam ma ktoś w microcarku silnik lombardini focs? mam pytanie ile wam on spala we 2 osoby? u mnie ostatnio było 5.6/100km obecnie już wynosi 7.8 nawet 8/100km 🥴 Wtryskiwcze po regeneracj,rozrząd sprawdzony,luzy zaworowe ok,świece ok,hamulce nie trzymają,silnik nie dymi na czarno ma moc odpowiednią.Już nie mam pomysłów skąd takie spalanie…

  2. @D.Lewski pompowtryskiwacze ustawia się jak w VW czyli ustawiamy krzywke do maksymalnego położenia, wkręcamy do oporu regulacje, luzujemu o pół obrotu i kontrujemy i są idealnie ustawione, co do ściągania wariatora, odkrecamy tylko środkową śrubę bierzemy długi przecinak i dość ciężki młotek, ustawiamy przecinak na dużej srubie pod kontem i uderzamy młotkiem z całej siły, po kilku uderzeniach można obróci wariator i ponowić uderzanie, nie opcji aby nie zszedł

  3. Witam, czy orientuje sią Pan jaką kompresje powinien mieć ten silnik? Manual mówi o 22,8 bara, natomiast serwis, który "naprawia" te silniki ale nie chce się podjąć twierdzi, że poniżej 26 barów to nie chce jeździć i odpalać.

  4. Proszę o pomoc. Posiadam microcara z tym silnikiem, przy wymianie filtra paliwa zauważyłem że w paliwie znajduje się olej (paliwo ma ciemna barwe). Czy istnieje możliwość jakichś nieszczelności na pompo-wtryskiwaczach lub listwie zasilającej przez które ojej mógłby dostawać się do paliwa i powrotem do zbiornika ?

  5. Mam pytanie co do ustawienia przez pana pompowtryskiwaczy nie wiem czy dobrze zrozumiałem. W opisie jest podane że ustawiamy krzywkę w najwyższym punkcie, a następnie wkręcamy śrubę od regulacji aż poczujemy opór i wykręcamy o te 2-3mm? I jak rozumieć skalibrować regulację?

  6. mam silnik m3 co ładuje tam akumulator bo nie widze nigdzie alternatora a jak mam wlaczone swiatla to mam za male ladowanie kupilem nowy aku i dalej problem sprawdzalem multimetrem powienien miec 12,8v na swiatlach a mam tylko 12,2 i nie doładowywuje mi akumulator

Dodaj komentarz

Zadzwoń do mnie!