Loading…

Serwis i Naprawa Silników w Warszawie

Mechanika do Silnika - Serwis i Naprawa Silników w Warszawie
Kontakt

Naprawa odlewu, Spawanie TIG aluminium, naprawa gwintu i tłumika kosy spalinowej.



Cześć! Podobają Ci się moje materiały i chcesz wyrazić swoją wdzięczność możesz to zrobić wpłacając dowolną kwotę na poniższe dane. Najważniejsze jest to że chcesz to zrobić i możesz ale jest całkowicie w porządku jeśli nie chcesz lub nie możesz. Dziękuję w komentarzu jest wystarczającą formą wdzięczności.
Lucjan Żurek numer rachunku 49109016650000000065053740 – Santander Bank z dopiskiem „wsparcie”. W tytule możesz umieścić swoje dane np. nazwę kanału wtedy te dane umieszczę na liście wspierających kanał. W innym wypadku będzie to darowizna anonimowa.

Kontakt: lucjantopidrut@gmail.com

W filmie pokazuję proces naprawy odlewu aluminiowego w którym urwany został jeden gwint tak że trzeba go napawać. Drugi gwint można naprawić zestawem naprawczym ze sprężynką. Najpierw sprawdzam czy w ogóle ten odlew aluminiowy da się spawać bo czasem są takie odlewy których spawać się nie da. Przed spawaniem aluminium trzeba je bardzo dokładnie oczyścić. Jeśli spawać się da ale występują pory małe otworki na powierzchni można je wygrzać i wtedy element jest mocniejszy. Po napawaniu pierwszej warstwy aluminium można napawać resztę już szybciej bo powierzchnia jest już bez zaparowania. Do gwintowania używam wkrętarki oraz ręcznych gwintowników dwu sztuczkowych. Kształtowanie napawanej powierzchni wykonuję szlifierką kątową i tarczą 1mm do cięcia stali. Pracuje przy tym na zmniejszonych obrotach. Przydatna do tego jest szlifierka z regulacją obrotów. Wykorzystuje też szlifierkę pneumatyczną kątową i frezy z węglika spiekanego.

Polecam narzędzia takie jak w filmie:

Szlifierka pneumatyczna kątowa: https://www.ceneo.pl/37772304#cid=36311&crid=316241&pid=21026

Szlifierka kątowa dokładnie ta z filmu. Mocna jednoręczna (lekka) z regulacją obrotów idealna do lekkiej pracy na co dzień. Ma szybko zmienną nakrętkę bez kluczową, kosztuje sporo i jest warta każdej złotówki : https://www.ceneo.pl/9108430#crid=425666&pid=21026

Jeśli potrzebujesz szlifierki do „orania” ciągłej intensywnej pracy przez lata i nie jesteś delikatny tylko lubisz zbierać materiał naprawdę grubo to polecam takie cudo:

https://www.ceneo.pl/16978233#crid=425667&pid=21026
Sam od 12 lat posiadam odrobinkę słabszy model AG 16-125 XC zwykłą oraz inox Jedyne co trzeba robić to raz na jakiś czas wymienić szczotki i kabel. To nie są zabawki tylko sprzęt do pracy po 8 godzin dziennie latami. Silnik jest tak zabezpieczony że trudno go uszkodzić chyba właściwie to jest nie możliwe. Ten nowy model ma moc 1750W !!!

Do takiej szlifierki polecam tarcze do szlifowania które lubią jak się je przyciśnie:
https://www.ceneo.pl/46204646#crid=425669&pid=21026 – w linku cena jest z kosmosu można ją kupić taniej chodzi generalnie przedstawienie produktu a nie miejsca zakupu.

Bardzo lobię te tarcze do cięcia one naprawdę tną stal i stal nierdzewną. oraz jak w tym filmie świetnie nadają się do aluminium lepiej wtedy zmniejszyć obroty i pracować delikatnie. Ja używam grubości 1mm w linku tarcze 1,6mm: https://www.ceneo.pl/93206401#crid=425673&pid=21026

Pobrane z Youtube Deutz, Perkins, JCB, CAT, Cummins, John Deere, Naprawa, serwis i regeneracja serwomotorów. Wymieniamy łożyska, wyważamy wirniki. Sprawdź! Kompleksowa naprawa i serwis serwomotorów. Szybko i skutecznie w Warszawie. Wykonujemy kompleksowe remonty silników diesla oraz benzynowych do samochodów wszystkich marek. Wykonując regenerację silnika wymieniamy w Warszawie.

48 thoughts on “Naprawa odlewu, Spawanie TIG aluminium, naprawa gwintu i tłumika kosy spalinowej.

  1. Cześć, mam pytanie czy w tego typu odlewch nie potrzeba pozniej jakiejś obróbki termicznej? Mam pewien element zrobiony wysoko ciśnieniowym odlewem alu, mocowania się połamały przez nie prawidłowy montaż

  2. Mam pytanie. Otóż zdarxa mi się poprawiać spawy zrobione magiem. Nie całe chodzi o ich wykończenia w miejscu łączenia spoin. Zdarza się że poruje . Czyszcze spawam poraz kolejny i znowu poruje i tak bez końca. Co zrobić żeby sobie poradzić z taką sytuacją. Pozdrawiam 👍😃

  3. Siema, spawanie i obróbka ok, ale to gwintowanie pozostawia trochę do życzenia, w sensie prostopadłości, jestem ciekaw jak byś wkręcił dłuższa śrubę i przystawił kątownik.

  4. Bardzo wiele dobrego można by powiedzieć o twojej robocie, ale zanim, faktycznie przyznać trzeba, masz chłopie rękę tak wyprowadzić powierzchnie zwykłą kątówką

  5. Hej. Czy mógłbyś podać parametry prądu (czestotliwosc) na tig, jaka elektroda, porcelanka itp? Próbuje przyspawać zawias alu do przyczepki alu i ponad 4kg argonu już poszło xd.

  6. Witam. Profesjonalna naprawa. Mam podobną usterkę w karterze od skutera Keeway Matrix 50 urwała mi się szpilka trzymająca cylinder wyłamując kawałek karteru. teraz pytanie czy mógł bym napawać tak samo tigiem i nagwintować, czy karter jest innego stopu aluminium ?

  7. Gdzieś chwaliłem teraz po narzekam , oglądając w nocy i chcąc słuchać co się mówi siedzę jak buc i reguluje głośnością by nie pobudzić ludzi w domu muzyką a chce wiedzieć co było mówione .
    Nie szło by zrobić tak by muzyka była choć troszkę cichsza od mowy lub taka sama głośność ? w dzień to tam luz ale wieczorem czy w nocy LIPA 🙂 z oglądania

  8. @Topidrut czy jest jakaś możliwość skontaktować się z Tobą mailowo? Uczę się spawać ALU i mam kilka pytań co robię źle że mi to nie wychodzi. Pozdrawiam.

  9. Jaką spawarkę poleciłbyś do używania w przydomowym warsztacie właśnie do okazjonalnych napraw? Spawanie alu albo stali?

    Dobry film, zostawiam łapkę w górę 🙂

  10. Do aluminium dobre są tarcze z ziarnem weglika krzemu, czyli: 125×1,0x22 BETON lub dedykowana do aluminium, która często różni się tylko etykietą od tarczy do Betonu. Poza tym szacunek za ogromną wiedzę i wysoki poziom intelektualny 🤝👍👍👍 Filmy są super👍👍👍

  11. 1:58 Teoretycznie tarczą do szlifierki kątowej nie powinno się pracować na radykalnie zmniejszonych obrotach, bo tarcze te są produkowane dla prędkości obwodowych rzędu 75 m/s. Przy radykalnie niższych prędkościach tarcza "sypie", zużywa się na potęgę, w twardych stalach potrafi znikać z prędkością równą znikaniu stali. Czyli źle. Ale tutaj akurat tę cechę tarcz do kątówki wykorzystano celowo – tarcza się łatwiej wykrusza, więc się nie zakleja. Materiał miękki, więc póki jakiś kawałek tarczy się nie zaklei – to rżnie, jak się zaklei – i tak by nie rżnął, niech więc się wykruszy i zaklejeniu pozwoli odpaść.
    P.S. Są tarcze do aluminium. Raz użyłem, więcej nie zamierzam. Zauważalnie wolniej znikają przy cięciu aluminium, ale kosztują ze trzy razy więcej i trzeba się ich naszukać. Jakbym ciął tylko aluminium – może by się opłaciły, przy okazjonalnym cięciu nie ma sensu dodatkowych tarcz wozić.

  12. Swietna robota.
    Wszystko pokazane i omówione bordzo ptzejrzyscie.
    Znakomite wykonanie, tylko troche ku.rwa rzygać mi sie jak widzę że to robisz na silniku, gdzie cylinder jest na czterech śrubach…

  13. Te sprężyny Helicoli to jedna wielka popelina. Najlepsze są tulejki, można z gwintu "korzystac" ile się chce. Naprawa cylindra pierwsza liga, chylę czoła 👍

  14. Dobrą rzeczą jest też wkręcenie gwintu sprężynkowego wydaje mi się mocniejszy…. Co do spawania przy spawaniu podobnych odlewów stopu aluminium często do okoła spawu występuje taka jakby porowatość materiału jeśli wiesz o co mi chodzi i też tobie się coś takiego zdarza powiedz jak sobie z tym radzisz albo jak tego uniknąć…. czy może muszę oczyścić większą powierzchnię do spawania ??? albo przy samym nagrzewaniu już się pojawiają takie jakby pęcherzyki

  15. Specjalista od napraw rzeczy nienaprawialnych 🙂
    Ktoś tu wspomniał motorynkę, ja miałem Komara 3 ze "swap-em na kanciasty silnik" i obrobiony gwint wydechu na cylindrze 😉 Kawałek koca azbestowego w roli uszczelniacza rozwiązał problem… do czasu aż wypadło zabezpieczenie sworznia tłoka i cylinder został zatarty na amen 🙂

Dodaj komentarz

Zadzwoń do mnie!