Loading…

Serwis i Naprawa Silników w Warszawie

Mechanika do Silnika - Serwis i Naprawa Silników w Warszawie
Kontakt

BUDOWA I DIAGNOSTYKA UKŁADU CHŁODZENIA W TWOIM SAMOCHODZIE, POSTAWY, TYPOWE USTERKI.



Siemanko
Dzisiaj krótki filmik na temat podstaw funkcjonowania samochodowych układów chłodzenia.
Jeśli macie jakieś pytania, chcecie rozwinąć temat, to zapraszam do komentowania.
Pozdro!

Sklep Profesora z gadżetami i pamiątkami:
https://profesorchris.pl/

Wsparcie działalności Profesora:
https://patronite.pl/Profesorchris
09 2490 0005 0000 4000 3938 8281
Paypal:
https://paypal.me/ProfesorChris?local

Program do obsługi warsztatu którego ja używam i polecam:
https://warsztat24.com/ KOD RABATOWY: „profesorkris” Pisane razem 🙂

Instagram:
https://www.instagram.com/profesor_chris.

Meble warsztatowe których używam
https://fastservice24.pl

#Silnik #Mechanika #motoryzacja

Pobrane z Youtube Deutz, Perkins, JCB, CAT, Cummins, John Deere, Naprawa, serwis i regeneracja serwomotorów. Wymieniamy łożyska, wyważamy wirniki. Sprawdź! Kompleksowa naprawa i serwis serwomotorów. Szybko i skutecznie w Warszawie. Wykonujemy kompleksowe remonty silników diesla oraz benzynowych do samochodów wszystkich marek. Wykonując regenerację silnika wymieniamy w Warszawie.

38 thoughts on “BUDOWA I DIAGNOSTYKA UKŁADU CHŁODZENIA W TWOIM SAMOCHODZIE, POSTAWY, TYPOWE USTERKI.

  1. Witam El Profesore, jestem w posiadaniu golfa 6 1.6tdi 105KM wymieniona pompa wody i termostat. Po odpaleniu silnika do osiągnięcia 90 stopni ogrzewanie działa całkiem dobrze leci ciepłe powietrze, jak otworzy się termostat zaczyna dmuchać bardzo letnie powietrze prawie zimne, czy to normalne? Proszę o dignozę i poradę naprawy, pozdrawiam.

  2. Czy mozna do ciebie z 2.0 tdi cfgb który zjada płyn kilku Mechów rozkłada łapy a porobione było już wiele rzeczy od UPG zaczynając i na korku kończąc dalej płyn jest gubiony a problem cały czas istnieje…..

  3. Chris, z uwagi na fakt że jesteś bardzo doświadczonym mechaniorem i być może nie odpiszesz mi na ten komentarz, rozumiem Cię, lecz chciałbym się dowiedzieć jakie Ty masz zdanie na taki temat: zdarzył mi się dzisiaj taki problem ze podczas ruszania ze swiatel ,wrzucam 1,2,3 i rozpędzam na trójce auto, a tu mi pękł przewód ukladu chlodzenia plastikowy we fordzie focusie benzyna 1.8 zetec. Termostat dziala trzyma temp i nie przegrzewa sie silnik jest ok i na wskaźniku na zegarach. Płynu w zbiorniku nigdy mi nie ubywało poziom zawsze ok. Co mogło być przyczyną pęknięcia plastikowego przewodu i co wywołało takie ciśnienie w układzie że rozerwało ten przewód po długości? Zastanawiałem się nad korkiem zbiorniczka wyrównawczego lub zapchana chłodnica bo jesli była by uszczelka pod głowica to wywalało by plyn zbiorniczkiem ,a nie wywala. Dodam że z 6 mies temu wymieniałem pompę na nową firmy- INA ;dobry producent wymieniłem ją profilaktycznie, nie dlatego że poprzednia coś nawalała. Więc pompa raczej nie.

  4. Panie profesorze ! 😀 Czy sadza w zbiorniku wyrównawczym i trochę oleju(jak zamocze palec to cos tam widać czarnego na palcu zmieszanego z płynem) jest możliwa przez zawór egr? Mam silnik z14xep i tu nie ma chłodnicy oleju ani chłodnicy egr ale płyn przecież przez sam egr przechodzi. Mechanik z automatu wyjechał z UPG i w sumie nie mam zaufanego ,,pasjonata" który by sie przyłozył do tego sprawdzenia, więc narazie sprawdzam teorie sam. Nie mam żadnych innych objawów oprócz tego oleju/sadzy w zbiorniku i troche płynu chłodniczego chyba uciekło. Test spalin(ten tani) wyszedł negatywnie, auto nie kopci, nagrzewa sie normalnie, temperature trzyma poprawną, ciepłe powietrze w nawiewach jest, no generalnie tylko ten syf w zbiorniku.

  5. Cześć, mam problem z układem chłodzenia w mojej Mazdzie 323f BA, mianowicie pomimo ustawienia temperatury na maxa w środku dmucha tylko zimnym powietrzem. Wskazówka od temperatury rośnie do czerwonego pola a chłodnica jest zimna. Obstawiam usterkę pompy wody, ale może ktoś miał podobny problem i coś mi podpowie zanim zaczne grzebać 😀

  6. Pan profesor nie wie czasem czy w renault Megane 1, 1,4 16v jest zawór odpowietrzania przy wymianie płynu chłodzącego? Bo chcę płyn wymienić i nie wiem czy się nie zapowietrzy 🤔 kiedyś w corsie albo Lanosie nie włączałem ciepłego powietrza jak to niby trzeba zrobić żeby stary płyn wypłynął z nagrzewnicy i cudem nie zapowietrzyło się 😅 wtedy nie wiedziałem że tak trzeba bo nie miałem jeszcze internetu i człowiek robił na chłopski rozum. Dobrze by było żeby profesor zrobił taki film bo nie wiem czy nagrał o wymianie płynu chłodzącego w aucie ,, z odpowietrznikami i bez ,,

  7. Witam, spoko wykład o układach chłodzenia, pozwolę sobie dodać jeszcze jeden przypadek😉 Auto z LPG wywalało płyn korkiem, test UPG w normie, wszystkie inne elementy wykluczone w normie,więc mechanior profilaktycznie wyrwał głowicę. Auto dostałem do zdiagnozowania już po tej profilaktycznej wymianie UPG bo po wymianie oczywiście nic się nie zmieniło. Winny był parownik od gazu który jak się nagrzał przepuszczał LPG do układu chłodzenia. Taka ciekawostka.
    Pozdrawiam😉

  8. A niech mi ktoś wytłumaczy, na jakiej zasadzie działa zasysanie płynu ze zbiorniczka wyrównawczego w Toyota RAV4, 2000rok, benzyna 2,0. Bo po troszku przybywa płynu w zbiorniku, a nie wiem jak on ma wracać z powrotem. A może trzeba pompką wyciągnąć, i zalać z powrotem🤔??

  9. Wiecie napisze jaki ja miałem przypadek z płynem chłodzącym. Niektóre auta mają tak wrażliwe elementy układu chłodzenia jak np aluminiowa pompa wody, że płyn niebieski z biedronki zeżre te pompę. Akurat miałem taki przypadek w ciężarówce, gdzie płyn musi być tylko i wyłącznie Total czerwony, bardzo drogi. Pompa od środka po tanim płynie była dosłownie ześrutowana, jakby ja ktoś młotkiem pobił. Nie do wiary sytuacja.

  10. Świetnie fajny odcinek czy ktoś wie gdzie jak podłączyć wentylatory chłodnicy w audi A6 C4 bo mam takie auto po wypadku niby zlepione do kupy nie mam dwa kable czerwone z oczkami od wentylatorów i nie mam pojęcia gdzie one były podłączone pomocy

  11. 24:40 min lata temu mój ,,cudowny,, mechanik zrobił mi remont silnika w E34 2,0 vanos bo się auto gotowało,odebrałem zapłaciłem i znowu to samo, zasugerowałem że to pompa wody bo ma plastikowy wirnik, w koncu ją wymienil i wszystko grało, taki był pewien wywalonej uszczelki pod glowicą przez gaz ze nie brał pod uwagę nic innego

  12. Chris, no to zagadka której nie rozwiązałem aż do sprzedaży auta wiele lat temu. Pacjent: Audi 80 B3 1,6TD. Problem: przy temperaturach poniżej zera i tylko wtedy przekraczając prędkość 120km/h (i tylko wtedy) gotował się płyn. Jak było tylko chociaż stopień na plus nic się nie działo. Lato i upały, można było go cisnąć do bólu i nic się nie działo. Było po niżej zera i od razu problem. Jak się przesadziło za bardzo powyżej 120km/h to wywalił płyn, jak tylko minimalnie i zaraz się odpuściło to na chwilę się zapowietrzył (zimne powietrze z nawiewu) ale po chwili mu przechodziło. Robiłem już wszystko, chłodnica, termostatów chyba z 10. Pomagała jedynie jazda bez termostatu ale wtedy w zimę dochodził tylko do 50-60 stopni więc żaden ubaw. Do dzisiaj mnie nurtuje co było przyczyną.

  13. Szczegółowo, oczywiście jak na każdym temacie nie da się wszystkiego powiedzieć z braku czasu bo można dniami gadać o każdym układzie i jego bolączkach.

  14. Świetny materiał. Taką pompę wody z plastikowym wirnikiem, który się rozlecial miałem w starej C klasie. Jak kupiłem nową pompę w zamienniku, wirnik już był metalowy.

  15. Witam czy można się z panem jakoś skontaktować priv bo mam właśnie problem z wysoką temperaturą w swoim samochodzie Opla Astre f byłem u paru mechaników i nikt nie może zdiagnozować tego problemu

  16. Mam A3 8L 1.6 B+G. Mechanik zrobił mi test na UPG, powiedział że do roboty jest UPG i koszt do 5000zł. Jednak wiedząc, że żadnych objawów typowych dla UPG nie mam, postanowiłem zbadać temat dogłębnie samemu. Objawy były takie, że miałem masełko pod korkiem oleju ale ono pojawiało się głównie zimą. Ale wiedziałem, że jeżdżę krótkie trasy więc się tym nie przejąłem. Do tego drugi objaw latająca wskazówka temperatury. Na postoju osiągała temperaturę 110 stopni, a po ruszeniu po 2-3 sekundach potrafiła wrócić na 90. Wcześniej wymieniłem czujnik G62/G2 (BFQ), po tym zacząłem czytać fora, i przeczytałem że te czujniki są wadliwe i najlepiej wymienić na rekomendowany. Tak też zrobiłem. Od tego momentu temperatura po nagrzaniu stoi na 90 stopni. Dodatkowo w tych modelach problemem są chłodniczki oleju, które potrafią puszczać olej i uszczelnienie nic nie daje. Najlepiej wtedy wymienić chłodniczkę na nową, gdyż stara zdeformowała się od zmian temperatury.

    Jakbym sam nie zbadał tego tematu mógłbym wydać 5000 zł bezsensownie. Po diagnozie UPG przejechałem ponad 20 000km. I myślę, że ten silnik jeszcze trochę pojeździ.

  17. …podobał, nie zapomniałeś o niczym… a co miał oznaczać ten uśmieszek w okolicy nieszczelności nagrzewnicy w 940… w V70 też był ten problem, załatwia to wymiana 2 O-ringów i 2 spinek… Nooo… Od Volvo to się proszę odpierdolić Panie P-sorze… Chyba, że "Konieczny Chcepan" być na sorze…?!
    P.S.
    Wykład zajebisty…. Apropos, może elitarne technikum samochodowe… Jak tak, to pamiętaj, że to mój pomysł…!!!….:)))
    …tylko jeszcze nie wiem, czy chciałbym w nim uczyć, czy uczyć się…:))) Się zobaczy…

  18. Mialem w swoim 1.6tdci przypadek gdzie plyn dostawal sie do cylindra. W sumie autem z usterka zrobilem ok. 150kkm, z nią kupilem i po takim padło. Gdy znikał mi płyn i nie wiedziałem gdzie to gdy juz wiedzialem ze idzie w cylinder (po podmianie chlodnicy spalin egr i po zauwazeniu korelacji dolewka plynu – dluzszy postoj – blokowanie rozrusznika przy rozruchu bylem pewny juz na 100%) to szła woda. I jezdzil. Regularna dolewka i wio. tempomat 110km/h – wynik spalania 3,6l. Biorac pod uwage rozwiazania z dotryskiem wody w nowoczesnych prototypach (koenisseg chyba?) to nie wyszedlem w sumie na tym az tak zle 😀 auto po wymianie silnika i skrzyni jezdzi dalej 😛

  19. Chris, 2.0 tdci DW10 – podczas szybszej jazdy ciśnienie w układzie wzrasta i wywala wąż z chłodnicy, test uszczelki nic nie wykazał, brak masła na korku, brak kopcenia. Jakieś sugestie ?

  20. Profesurze Habilitowany Doktorze Inżynierze Docencie. Być może krótki vlogasek ale dziauanie klimy i kilka słów o czynniku i czynniku dla Januszy dlaczego propan butan niet.

  21. ostatnio mialem zabawe, 2.0HDi RHZ, ubywajacy plyn, dolalem 15L i problem sie nasilal szczegolnie przy wiekszych predkosciach(>90km/h). Dałem troche papieru przy zbiorniczku i okazalo sie ze korkiem wyrzuca.
    przejechalem sie zeby rozgrzac silnik, tester glowicy, i czekanie az znow sie zalaczy wentylator(przy wył. klimie). 1h czekałem, podnosilem obroty, włączałem podgrzewanie szyb, swiatla, no wszystko, i nic, plyn testowy nie zmienil koloru. Zakręciłem korek i po chwili sie włączył wentylator. Na postoju bylo ok wiec ciezko o diagnostyke.

    Jako, że silnik wymieniałem i zaraz potym sie zaczęło, wiedziałem że reszta powinna być ok, termostat i korek kupiłem nowy dla dopełnienia formalności ale bez efektu. Odstawiłem do mechanika na wymiane UPG, mija któryś tydzień a płynu już nie ubywa. Takie usterki potrafia byc upierdliwe..

Dodaj komentarz

Zadzwoń do mnie!