Jak działa stabilizator jazdy ALKO (#038)
W dzisiejszym odcinku opowiem do czego służy stabilizator jazdy.
Patronite – https://patronite.pl/kapitanprzyczepa
Zrzutka – https://zrzutka.pl/rd54dw
Jak się dowiedzieliśmy, zapobiega on wystąpieniu wężykowania. Tutaj przykładowy film.
https://www.youtube.com/watch?v=nd-hUX8memY
Stabilizator nie zapobiega wężykowaniu w 100%, ale znacząco zmniejsza prawdopodobieństwo że przyczepa w nie wpadnie.
Pamiętajcie aby ciężar w przyczepie był rozłożony prawidłowo, to też ma spory wpływ na wężykowanie.
https://www.youtube.com/watch?v=KyagKzvJwYw&t=56s
Do niwelowania wężykowania służą specjalne układy elektroniczne, które sterują osobno każdym kołem aby naprowadzić przyczepę na właściwy tor jazdy.
Należy pamiętać aby sprawdzać stan okładzin w stabilizatorze i wymienić je kiedy są zużyte.
Na stabilizatorach jazdy firmy ALKO są strzałki które pomogą nam sprawdzić czy okładziny są już do wymiany.
Ważnym elementem jest odległość główki haka od zderzaka samochodu, należy sprawdzić w specyfikacji waszego stabilizatora jaka odległość jest wymagana.
Kamerzysta – Rafał Śledziński
Patronite – https://patronite.pl/kapitanprzyczepa
Strona Internetowa – https://www.kapitanprzyczepa.pl
Oprawa wizualna kanału – Kuba Qbi Strumiński – https://www.behance.net/gallery/36026517/showreel
Facebook – https://fb.me/KapitanPrzyczepa
Instagram – https://www.instagram.com/kapitanprzyczepa/
Przyczepa – Bailey Peagan Champagne 2003r
Panel słoneczny 130 W
Akumulatory 110 ah oraz 85 ah = 195 ah
Kamera pierwsza – Sony A6500 + Sigma 16mm f/1.4
Kamera druga – GoPro6
DRON – DJI Phantom 4 PRO
Projekt i budowa strony internetowej – https://freshmouse.pl
Jak chcesz dorzucić się do kosztów tworzenia odcinków (gaz, urządzenia pomiarowe, paliwo, baterie itp ) to wrzuć parę złotych tutaj 41 1140 2004 0000 3102 7824 3591
Pobrane z Youtube Serwis i Naprawa Silników w Warszawie – Mechanika do Silnika – Serwis i Naprawa Silników w Warszawie. Naprawa silników, remonty kapitalne Warszawa. Warszawa zajmują się kompleksowym serwisem silników samochodowych. W ofercie diagnostyka naprawa i remont silnika. Umów się na serwis.
Naprawa Silnika Warszawa
Naprawy silników na terenie Warszawy dokonujemy niemal każdego dnia i mamy bazę zaufanych klientów, którzy potwierdzą, że jesteśmy godnym zaufania mechanikami samochodowymi. Wymiana poduszki silnika, naprawa silników Audi,,naprawa silników BMW,,naprawa silników Citroen,,naprawa silników Dacia,,naprawa silników Fiat,,naprawa silników Ford,,naprawa silników Hyundai,,naprawa silników Kia,,naprawa silników Mercedes,,naprawa silników Nissan,,naprawa silników Opel,,naprawa silników Peugeot,,naprawa silników Renault,,naprawa silników SEAT,,naprawa silników Skoda,,naprawa silników Toyota,,naprawa silników Volkswagen,,naprawa silników Volvo,,,naprawa silników Abarth,,naprawa silników Alfa Romeo,,naprawa silników Alpina,,naprawa silników Aston Martin,,naprawa silników Bentley,,naprawa silników Cupra,,naprawa silników Dodge,,naprawa silników DS,,naprawa silników Ferrari,,naprawa silników Fuso,,naprawa silników Honda,,naprawa silników Ineos,,naprawa silników Isuzu,,naprawa silników Iveco,,naprawa silników Jaguar,,naprawa silników Jeep,,naprawa silników Kawasaki,,naprawa silników Lamborghini,,naprawa silników Land Rover,,naprawa silników LEVC,,naprawa silników Lexus,,naprawa silników MAN,,naprawa silników Maserati,,naprawa silników Maxus,,naprawa silników Mazda,,naprawa silników McLaren,,naprawa silników MINI,,naprawa silników Mitsubishi,,naprawa silników Piaggio,,naprawa silników Porsche,,naprawa silników RAM,,naprawa silników Renault Trucks,,naprawa silników Rolls-Royce,,naprawa silników Seres,,naprawa silników Skywell,,naprawa silników Smart,,naprawa silników SsangYong,,naprawa silników Subaru,,naprawa silników Suzuki,,naprawa silników Tesla,,Andoria naprawa silników ,Autobianchi naprawa silników ,Cadillac naprawa silników ,Caterham naprawa silników ,Chevrolet naprawa silników ,Chrysler naprawa silników ,Corvette naprawa silników ,Daewoo naprawa silników ,Daewoo Motor naprawa silników ,Damis naprawa silników ,DMC naprawa silników ,FSO naprawa silników ,GAZ naprawa silników ,GAZ-AVC naprawa silników ,Hummer naprawa silników ,Infiniti naprawa silników ,Intrall naprawa silników ,Izera naprawa silników ,Lada naprawa silników ,Lancia naprawa silników ,LDV naprawa silników ,Ligier naprawa silników ,Lotus naprawa silników ,LTI naprawa silników ,Maybach naprawa silników ,MG naprawa silników ,Polski Fiat naprawa silników ,Rover naprawa silników ,Saab naprawa silników ,Tata naprawa silników, serwis subaru, serwis silnik naprawa, Mechanika do Silnika – Serwis i Naprawa Silników w Warszawie, naprawa pomp wtryskowych,
Nasi Mechanicy zajmują się kompleksowym serwisem silników samochodowych. W ofercie diagnostyka naprawa i remont silnika. Umów się na serwis.
Warsztat Mechaniki, Elektryki Samochodowej, Mechanik Diagnostyka, Mechanika Samochodowa Diesel, LPG, oraz Serwis Samochodowy i naprawa silników, Naprawa silnika to kosztowna usługa w cenniku w większości serwisów samochodowych. … W tym czasie mechanik samochodowy szlifuje wał karbowy zapraszamy.
Dziękuję Jan Żubrawski za uwagę, zapomniałem powiedzieć ważnej rzeczy, że główki haka pod żadnym pozorem nie smarujemy żadnym smarem.
Siemka mam pytanie na które szukam odpowiedzi i nikt nie jest mi wstanie odpowiedzieć mianowicie
Też mam przyczepe bailey tylko wersja 6 senator Ale z identycznym stabilizatorem jak u Ciebie który dziś pękł około 5 cm wracają z jeziora 3 razy rączka od niego się podniosła sama do pozycji około 40 stopni co mogło być nie tak ??? Wcześniej ciagalem ta przyczepe ducatem i było ok A teraz suvem który jakby miał mało miejsca przed glowka haka do takiego stopnia że musiałem zdejmować ta gumową osłonę żeby był około cm luzu między konstrukcja haka A stabilizatorem… czy za mała odległość miała jakiś wpływ??
Zawsze się zastanawiałem dlaczego przyczepy kempingowe mają takie duże te zaczepy a teraz się okazało że to stabilizator 🙂
Jednak mimo wszystko wolę amortyzatory przy każdym kole. Jednak chyba bardziej stabilne.
Za dużo reklam. 🙁
ja w nowej lawecie wymienilem okladziny po 4000km,pan sprzedawca powiedzial ze przy manewrowaniu na parkingu to trzeba podniesc zaczep do gory
Witam nikt nie poruszył tu tego tematu w Niemczech dzięki temu zaczepowi z stabilizatorem jazdy można jechać 110 km h.Na autostradzie a w Polsce?
Kapitanie czy długość przyczepy wpływa na wężykowanie? Zastanawiam się nad wymianą zwykłego zaczepu Alko na ten ze stabilizacją. Budka z 96r. Adria Unica b360 – 5,2m z dyszlem, dmc 1000. Niby ładnie się prowadzi ale zacząłem słyszeć jakieś stuki ostatnio z okolicy haka. Chyba jest do wymiany. Więc może zainwestować w ten stabilizator…
Fantastycznie pokazujesz wężykowanie! 😀 Mega przejrzyście i interesująco to wyjaśniłeś. 😀
(Ale przynajmniej, nie bynajmniej. 😉 Ahoj! : ))
W zaczepie Al-Ko AKS 2004 jest safety button. Do czego on służy?
Tu macie dobry przykład na super symulatorze jak rozłożenie masy w przyczepie ma wpływ na tor jazdy . https://www.youtube.com/watch?v=KyagKzvJwYw
Fajny filmik
40 000 i okładziny do wymiany a po 120 000 cały sprzęg do wymiany czyli jakieś 3 lata
Pie_____nie o szopenie. Żaden system nie zastąpi myślenia. Wystarczy popatrzeć jak się rozpierdalają samochodami wyposażonymi we wszelkiego rodzaju systemy.
Gadasz jak analfabeta… nie umiesz opowiadac to nie opowiadaj… zenada
miałem taką sytuacje niestety przyczepa bez stabilizatora i bez hamulca na szczęście droga pusta i opanowałem zestaw od tamtej pory dokładnie sprawdzam nacisk na hak
Podstawa to dopasowanie samochodu do ciągnionej przyczepy oraz jak ta przyczepa jest załadowana tak jak mówileś
kapitanie zapomniałeś jeszcze o łączniku między fotelem a kierownica . Bo żadne urządzenie nie zwolni z myślenia . a stary sprawdzony sposób na wyprowadzenie z wezyka jest gaz w podłogę
A powiedzial byś lub ktoś co to robił jak go smcarowac i konserwowac
a światła kupione i trzeba wymieniać i smarować to
Zalecane jest przed rozpoczeciem sezonu, przetrzeć okładziny (pady), delikatnym papierem ściernym by nie było na nich brudu lub smaru, tak by tarcie było większe.
Również wymieniałem te okładziny..jest różnica.
1
Panie kapitanie, takie stabilizatory sprawdzają się w trasie bardzo dobrze,natomiast żeby wydłużyć żywotność okładzin ciernych należy pamietać żeby luzować zacisk na czas manewrowania a ja polecam także luz w czasie jazdy w mieście np. Aaa,no i podstawa to sucha kula.
Wężykowanie nikt nie mówi o tym, że powstrzymać można tylko przez nagłe, krótkotrwałe wciśnięcie hamulca tak aby zadziałał hamulec najazdowy przyczepy, ale pod żadnym pozorem nie wolno przyspieszyć a tymbardziej nie wolno kontrować kierownicą gdyż to doprowadzi do zwiększenia zygzakowania. Z przyczepami różnego typu przejechałem kilkaset tys km. bez żadnych stabilizatorów. Stabilizator zużywa nie tylko swoje okładziny ale i główkę zaczepu co niezauważone może spowodować wypięcie się zaczepu podczas jazdy.
No Kapitanie łapka w górę,bardzo fajne odcinki akumulator teraz stabilizator z techniki 5+.
Dobry odcinek, temat przez wielu omijany. Mało kto zwraca uwagę na nacisk haka i wyważenie przyczepy, a to podstawa. Pozdrawiam
Ten gosc na poczatku zamiast wklepac i wyprostować to bez sensu kręci i hamuje