Pobrane z Youtube Deutz, Perkins, JCB, CAT, Cummins, John Deere, Naprawa, serwis i regeneracja serwomotorów. Wymieniamy łożyska, wyważamy wirniki. Sprawdź! Kompleksowa naprawa i serwis serwomotorów. Szybko i skutecznie w Warszawie. Wykonujemy kompleksowe remonty silników diesla oraz benzynowych do samochodów wszystkich marek. Wykonując regenerację silnika wymieniamy w Warszawie.
Related
38 thoughts on “Nowe gwinty bloku silnika M54 BMW "na oko" szpilki M12x1.5 # Projekt POLEPSHATOR”
Nie masz głowicy ustawionej w poziomie na stole, a pion na oko ustawiasz podczas gwintowania 🤔 oglądam i kibicuje bardzo, coraz bardziej się nakręcam na swój projekt, tylko gratów malo
Moim zdaniem przy dokręcaniu śruby M12 trzeba by użyć innych momentów ze względu na inną średnica, inne opory i inną rozszerzalność po rozgrzaniu silnika. Pytanie tylko jakich momentów użyć?
Daro, podaj lepiej jak z powrotem wkręcać szpilki kolektora wydechu w głowicę: z podanym momentem ? (a jak nigdzie nie podają momentu dokręcania szpilek tylko momenty dokręcania nakrętek na szpilkach? ), do końca gwintu bez dokręcania z momentem i na klej do szpilek ? a może dokręcać "na wyczucie" ryzykując zerwanie gwintu ?
Mistrzu….u mnie ostatnio wykręciłem świecę zapłonową razem z gwintem 😐i co…? Przyszło mi robić naprawę bo świeca luźna. Miałem na szczęście w zanadrzu zestaw kilku tulejek naprawczych M16x1.25 / M14x1.25 oraz do tego gwintownik i do roboty. Smar na gwintownik by jak najwięcej zebrać opiłków po gwintowaniu porządne przedmuchanie gara i wkręcenie tulejki a na to świecy i auto śmiga.
W bloku kiedyś w jakimś tdi chyba 2.5 wykręciła się szpilka od napinacz paska rozrządu podobno sytuacja trzeba było gwintować większy otwór itp to pod gwintównik i pod wiertło żeby prosto szło znajomy ślusarz zrobił mi tulejki bardzo dobrze udało się nam nagwintować, kiedyś to samo w Toyocie d4d i git było idealnie prosto potem w m52b28 bo też gwinty wyszły z bloku.
I to jest pasja właśnie …mam pytanie: czy mogę wymienić sprezyne w napinaczu łańcucha tzn.czy jak odkrece napinacz to łańcuch nie zmieni pozycji? Silnik m52b20tu
Paaaanie gwintownik z pilotem sporo by Ci ułatwił. I tak jak ktoś już wspominał wygniatakiem w alu zrobisz trochę mocniejszy gwint. Poza tym podziwiam cierpliwość i kolejna łapa w górę. 🙂
kiedyś gwintowalem w bloku gwinty za radą starego ślusarza wpiołem wkrętarkę w uchwyt do stołowej wiertarki i gwinty wyszły perfekcyjnie tylko wkrętarkę trzeba ustawić na sprzęgiełku żeby nie ukręciła gwintownika polecam dużo łatwiej jest i pewność 100% że dobre gwinty wyjdą idealnie
kurde ja jakbym miał ręcznie robić gwinty i miały by być idealnie do pionu to inaczej bym to zrobił. skoczyłbym do jakiegoś ślusarza żeby mi wykonał na frezarce jakiś bloczek ze stali powiedzmy 60x60x60 mm , w środku idealnie pionowo zrobiłby mi otwór z gwintem m12. następnie przy gwintowaniu bloku wkręciłbym gwintownik w przygotowany bloczek, bloczek położył na silniku i robił gwinty przez ten bloczek właśnie. Cały gwintownik mógłby nie wejść w blok z racji tego że cześć siedziała by w tej naszej kostce ale potem wystarczyło by pozbyć się jej i jechać dalej bez niej, droga już była by na sto procent utorowana . widać by było czy gwintownik idzie idealnie prostopadle do słupka ponieważ po bloczku widać będzie czy cały czas leży równo na słupku. jeśli któraś krawędź by się odchylała znaczy że coś nie tak. jeszcze można by lekko to wszystko docisnąć do silnika i wtedy nie ma bata że krzywo by poszło, w ogóle nie było by latania i patrzenia na oko czy wszystko idzie ok , bez dokładania winkli czy innych rzeczy też by się obyło.
na telefon mozna popbrac aplikacje poziomnice, jest taka funkcja ze przed użyciem ją kalibrujesz, jezeli by połozyć telefon na bloku, skalibrowac potem polozyc go na gwintowniku i obserwowac co sie dzieje ? powinno być dokladnie
skąd ja znam taką robote:D dziwią mnie komentarze niektorych osob ze uszczelke wydmucha ze sie nie da… po co sie wypowiadac jak sie nie ma wiedzy na dany temat, zlozylem w ten sposob juz kilka silnikow i jezdza i nic sie nie dzieje. a pozatym dobry wybór ze szpilki zakładasz. pozdro
Nie masz głowicy ustawionej w poziomie na stole, a pion na oko ustawiasz podczas gwintowania 🤔 oglądam i kibicuje bardzo, coraz bardziej się nakręcam na swój projekt, tylko gratów malo
Siema, szpilki jeszcze trzymają bo chcę tak zrobić ?
A od czego szpilki? I czy w m52 na pojedynczym vanosie zda to egzamin
Co to za muzyka w 20 minucie
Moim zdaniem przy dokręcaniu śruby M12 trzeba by użyć innych momentów ze względu na inną średnica, inne opory i inną rozszerzalność po rozgrzaniu silnika. Pytanie tylko jakich momentów użyć?
Daro, podaj lepiej jak z powrotem wkręcać szpilki kolektora wydechu w głowicę: z podanym momentem ? (a jak nigdzie nie podają momentu dokręcania szpilek tylko momenty dokręcania nakrętek na szpilkach? ), do końca gwintu bez dokręcania z momentem i na klej do szpilek ? a może dokręcać "na wyczucie" ryzykując zerwanie gwintu ?
Pytanie za 100 punktów
Do czego jest ta niebieska blokada ?
Mistrzu….u mnie ostatnio wykręciłem świecę zapłonową razem z gwintem 😐i co…? Przyszło mi robić naprawę bo świeca luźna. Miałem na szczęście w zanadrzu zestaw kilku tulejek naprawczych M16x1.25 / M14x1.25 oraz do tego gwintownik i do roboty. Smar na gwintownik by jak najwięcej zebrać opiłków po gwintowaniu porządne przedmuchanie gara i wkręcenie tulejki a na to świecy i auto śmiga.
W bloku kiedyś w jakimś tdi chyba 2.5 wykręciła się szpilka od napinacz paska rozrządu podobno sytuacja trzeba było gwintować większy otwór itp to pod gwintównik i pod wiertło żeby prosto szło znajomy ślusarz zrobił mi tulejki bardzo dobrze udało się nam nagwintować, kiedyś to samo w Toyocie d4d i git było idealnie prosto potem w m52b28 bo też gwinty wyszły z bloku.
I to mi sie podoba 🙂 najważniejsze jest samozaparcie do pracy. Wiem jak to jest jak ciagle pod górkę z projektem… Ogladam i kibicuje 🙂
Zamiast wiercić zwykłym wiertłem mogłeś rozwiercić otwór który miałeś rozwiertakami.
Po to bozia dała oczy żeby robić na oko! Profeska majster 😉
Sztabka gruba na tyle żeby zrobić kilka obrotów z otworem 12mm jako prowadnica plus do tego twoje metody wypionowania i gitara
Cnc się chowa 🙂 będzie git
I to jest pasja właśnie …mam pytanie: czy mogę wymienić sprezyne w napinaczu łańcucha tzn.czy jak odkrece napinacz to łańcuch nie zmieni pozycji? Silnik m52b20tu
Niezła chałtura…
…żeby gwint w aluminium był mocniejszy,warto zastosować wygniataki zamiast gwintowników
Dobrze mówi polać mu!
Paaaanie gwintownik z pilotem sporo by Ci ułatwił. I tak jak ktoś już wspominał wygniatakiem w alu zrobisz trochę mocniejszy gwint. Poza tym podziwiam cierpliwość i kolejna łapa w górę. 🙂
kiedyś gwintowalem w bloku gwinty za radą starego ślusarza wpiołem wkrętarkę w uchwyt do stołowej wiertarki i gwinty wyszły perfekcyjnie tylko wkrętarkę trzeba ustawić na sprzęgiełku żeby nie ukręciła gwintownika polecam dużo łatwiej jest i pewność 100% że dobre gwinty wyjdą idealnie
Może dalo byrade przebic prowadnice z tej pogietej glowicy
kurde ja jakbym miał ręcznie robić gwinty i miały by być idealnie do pionu to inaczej bym to zrobił. skoczyłbym do jakiegoś ślusarza żeby mi wykonał na frezarce jakiś bloczek ze stali powiedzmy 60x60x60 mm , w środku idealnie pionowo zrobiłby mi otwór z gwintem m12. następnie przy gwintowaniu bloku wkręciłbym gwintownik w przygotowany bloczek, bloczek położył na silniku i robił gwinty przez ten bloczek właśnie. Cały gwintownik mógłby nie wejść w blok z racji tego że cześć siedziała by w tej naszej kostce ale potem wystarczyło by pozbyć się jej i jechać dalej bez niej, droga już była by na sto procent utorowana . widać by było czy gwintownik idzie idealnie prostopadle do słupka ponieważ po bloczku widać będzie czy cały czas leży równo na słupku. jeśli któraś krawędź by się odchylała znaczy że coś nie tak. jeszcze można by lekko to wszystko docisnąć do silnika i wtedy nie ma bata że krzywo by poszło, w ogóle nie było by latania i patrzenia na oko czy wszystko idzie ok , bez dokładania winkli czy innych rzeczy też by się obyło.
Ja gdybym zdecydował się na tak zaawansowane remonty jednak kupiłbym wiertarkę słupową.
Jak zwykle fajny film! Zrób sobie taką tuleje z otworem fi 12 nałóż na gwintownik i dociśnij do podstawy 99% prostopadłości .
Całkiem spoko robota.
Pepsi 0.5l w puszkach w UK to norma a u nas? Bieda… czasem się takie trafi.
na telefon mozna popbrac aplikacje poziomnice, jest taka funkcja ze przed użyciem ją kalibrujesz, jezeli by połozyć telefon na bloku, skalibrowac potem polozyc go na gwintowniku i obserwowac co sie dzieje ? powinno być dokladnie
jeśli to jest gwint M12 to za duża dziura
Jak prowadnice wymieniać to i gniazda trzeba robic rzadko kiedy zawory beda po wymianie prowadnic trzymać
I gwintownik dla otworów nieprzelotowych 😀
Pod m12 jest 10.2
Przy otworach odejmujemy skok gwintu.
Chyba że przy aluminium jest inaczej?
Dobra robota i dobre porównanie "2 palce"
I obejdzie się bez planowania?
Świetna robota!:)
OMG, robota mega trudna w garażowych warunkach. Ja nie jestem cierpliwy, nigdy bym czegoś takiego nie zrobił. Dlatego mega szacun Panie Majster !
skąd ja znam taką robote:D dziwią mnie komentarze niektorych osob ze uszczelke wydmucha ze sie nie da… po co sie wypowiadac jak sie nie ma wiedzy na dany temat, zlozylem w ten sposob juz kilka silnikow i jezdza i nic sie nie dzieje. a pozatym dobry wybór ze szpilki zakładasz. pozdro
Do sprawdzania kata gwintownika mogla by być pomocna laserowa poziomica budowlana. Ustawiasz raz i kręcisz bez przerywania i sprawdzania co chwilke.
5/5