Loading…

Serwis i Naprawa Silników w Warszawie

Mechanika do Silnika - Serwis i Naprawa Silników w Warszawie
Kontakt

Samodzielne planowanie bloku i głowic z dokładnością do jednej setki

Pobrane z Youtube Deutz, Perkins, JCB, CAT, Cummins, John Deere, Naprawa, serwis i regeneracja serwomotorów. Wymieniamy łożyska, wyważamy wirniki. Sprawdź! Kompleksowa naprawa i serwis serwomotorów. Szybko i skutecznie w Warszawie. Wykonujemy kompleksowe remonty silników diesla oraz benzynowych do samochodów wszystkich marek. Wykonując regenerację silnika wymieniamy w Warszawie.

39 thoughts on “Samodzielne planowanie bloku i głowic z dokładnością do jednej setki

  1. Witaj. Film bardzo przydatny. Mam Golfa 2 i Passata B3 (1.6 TD JR oraz 1.9 TD AAZ) niestety żadnej porządnej szlifierni w moim mieście – a wysyłkowo np firma TOPMAR bardzo polecana ale ciągle pozostaje ryzyko firm kurierskich czy taką głowicą nie pieprzną i jej nie skrzywią więc chyba podejmę próbę planowania samemu. Mam natomiast dwa główne pytania pytania :

    1. Czy masz jakiś sposób na sprawdzenie szczelności takiej głowicy we własnym zakresie na obecność ewentualnych mikro pęknięć?

    2. Jak sprawdzić jaką zamówić uszczelkę? Ogólnie szlifiernie robią taki pomiar a robiąc samemu? Jak zmierzyć taką głowice by ustalić czy uszczelka ma być na 1, 2, 3 itd szlif?

  2. świetny poradnik jak tego nie robić. Po pierwsze liniał, a nie suwmiarka, po drugie przede wszystkim pomiary wzdłuż bloku/głowicy, bo to w taki sposób się krzywi. Jeśli chcesz planować ręcznie to cała głowica powinna leżeć na papierze ściernym na idealnie prostej powierzchni, a nie zapierdalać kawałkiem deski po niej.

  3. uczyłem się u mechanika w latach 90 i miał do tego duży kamień szlifierski, nie można było na nim nawet scyzoryka naostrzyć żeby był gładki, nie pamiętam reklamacji po robieniu silnika

  4. Pamiętam jak ze 20 lat temu chłopaki na wioskach tak składali auta, długo to nie jeździło. W starych autach były trochę inne normy i takie rzecz przechodziły, a tu auto chyba na sprzedaż robione. Oszczędzać na planowaniu to się trochę z celem mija, po to są wymiary grubości uszczelek pod głowicą aby wiadomo było ile zebrać materiału z głowicy i żadnych zaworów skracać nie trzeba .

  5. A jak podczas takiego zabiegu utrzymać prostopadłość powierzchni obrabianej oraz równoległość płaszczyzny dolnej i górnej? Bo rozumiem, że uzyskujemy tylko płaskość jednej powierzchni poniżej 0,02 mm.

  6. Siema, jest ryzyko że zrobimy ładną płaszczyznę bloku ale nie będzie ona równoległa do płaszczyzny głowicy? W sensie czy możemy uzyskać płaski ale "lekki spad"
    pozdro

  7. O rzeczywiście babola widać gołym okiem eh :/
    Zostaję na tym kanale na dłużej bo masz takie podejście jak ja. Stare sprawdzone metody.
    A nie po 8 szkołach pseudo znawcy co pozjadali wszystkie rozumy.

  8. Śmieszne te komentarze, jedne skrajnie na nie drugie na tak. Ja tam widziałem filmiki jak profesjonalne firmy planują gumówką dokładność do dwóch setnych metra. Profesjonalnej szlifierni to nie zastąpi i w bardziej precyzyjnych silnikach o większych mocach się nie sprawdzi.

  9. Majster, Te bloki pękają właśnie na 2 i 3 cylindrze ze względu na zapchane katalizatory. Wytwarza się za duże cisnienie w wydechu i materiał nie wytrzymuje. Można to naprawić wkładając tuleje cylindryczne ale mało zakładów to robi. Widziałem jeden filmik, jak jakiś rusek sam zrobił sobie takie tuleje i je później wprasował. Co do Twojego planowania bloku i głowicy za pomocą deski, chętnie bym zobaczył efekt Twojej pracy na maszynie szlifierskiej, czy wyłapie jakieś nierówności. Podczas tego planowania radziłbym wszystkie kanały zapchać, nie wyczyścisz ich potem z tych opiłków metalu.

  10. Dziękuję jeszcze raz wszystkim za pozytywne komenty. Nie sądziłem że zrobię taki huk😊 czasem jest przypadek że trzeba oddać na tulejowanie czy przeszlif zaworów. Ale w moim przypadku było ok. A żeby co kolwiek zrobić musiał bym wysyłać głowice do pl. A bawię się tym i wiem że jest to na 200% dobre i będzie śmigać. Kolejna rzecz. Znajdę jeszcze patent na poprawę gniazd i szlif zaworów ale to troszkę potrwa by uzyskać idealną domowa technikę 😁

  11. Majster ukazuje nam zupełnie inne oblicze mechaniki niż to co jest pokazywane w PL. Bardziej bym ufał ponieważ widać dokładność i staranność A tym bardziej jakąś podstawową wiedzę. Są to przypadki gdy naprawdę nie ma możliwości oddać bloku do planowania czy głowic. Czasami człowiek zaufa że sam zrobi to lepiej niż jakiś zakład szlifierski który nie raz potrafi spieprzyc robotę i to na maszynie. Ja w ten sposób robiłem polerowanie płaszczyzn na lustro. Druga sprawa u majstra jest coś chyba takiego że wgl nie wydawał by stwarzać osobę będącą mechanikiem bardziej jakimś sportowcem😁 A tu proszę mechanik widać że chłop miał zainteresowanie od młodego w tym kierunku . Ktoś jak by miał oddać auto w twoje ręce to jeszcze pewnie bał by się że dostanie wpierdziel za niewłaściwą eksploatację i katowanie sprzętu. Super odcinki czasami z humorem żartem mięsem podejście na luzie. Pozdrawiam 😀

Dodaj komentarz

Zadzwoń do mnie!