Uwaga – to nie jest film REKOMENDUJĄCY tego typu działanie, tylko odpowiedź na prośby widzów. Kilka miesięcy temu pokazałem film z pomiarami głowicy obrobionej ręcznie. Ponieważ wiele osób prosiło o szczegółowe informacje jak taki proces można przeprowadzić – zamieszczam. Jeśli masz do planowania głowicę lub blok – zrób to w DOBRYM zakładzie. Szkoda czasu.
Pobrane z Youtube Deutz, Perkins, JCB, CAT, Cummins, John Deere, Naprawa, serwis i regeneracja serwomotorów. Wymieniamy łożyska, wyważamy wirniki. Sprawdź! Kompleksowa naprawa i serwis serwomotorów. Szybko i skutecznie w Warszawie. Wykonujemy kompleksowe remonty silników diesla oraz benzynowych do samochodów wszystkich marek. Wykonując regenerację silnika wymieniamy w Warszawie.
Related
39 thoughts on “Planowanie bloku/głowicy domowymi sposobami”
Proszę potraktować ten film jako ciekawostkę a nie zachęcanie do takich prac. Czytajcie opis pod filmem. Pozdrawiam wszystkich
Mnie się podoba, do mnie przemawia. Porządne narzędzia pomiarowe…a metoda jest nieważna. (Wszak i nowoczesne maszyny trzeba skalibrować i sprawdzić.) Pomocny film.
Witaj. Film bardzo przydatny. Mam Golfa 2 i Passata B3 (1.6 TD JR oraz 1.9 TD AAZ) niestety żadnej porządnej szlifierni w moim mieście – a wysyłkowo np firma TOPMAR bardzo polecana ale ciągle pozostaje ryzyko firm kurierskich czy taką głowicą nie pieprzną i jej nie skrzywią więc chyba podejmę próbę planowania samemu. Mam natomiast dwa główne pytania pytania :
1. Czy masz jakiś sposób na sprawdzenie szczelności takiej głowicy we własnym zakresie na obecność ewentualnych mikro pęknięć?
2. Jak sprawdzić jaką zamówić uszczelkę? Ogólnie szlifiernie robią taki pomiar a robiąc samemu? Jak zmierzyć taką głowice by ustalić czy uszczelka ma być na 1, 2, 3 itd szlif?
3. Co ewentualnie z zaworami i ich gniazdami? Wystarczy je oczyścić z nagaru drobnym papierem, czy trzeba robić na lustro?
Witam. Bardzo ciekawy i pomocny material. Wielki szacun. Mam jedno pytanie. Jesli zrobisz planowanie glowicy i zbierzesz material o 0,02 i to samo z blokiem tez zbierzesz np. 0,02 to co w tym przypadku z zaworami? Nie nalezaloby ich skrocic o te 0,04. Pozdrawiam
Teksty typu oddaj do zakladu za 150 zł są tu nie na miejscu…to jest dla chcących zrobić coś samemu, plus satysfakcja, i opłacalnosci zabiegu się nie mierzy bo jest to niemierzalne. Niby logiczne…niektorzy stosują lustra, ktore ma sporą dokładnosć wyszlifowania …jak ktoś ma dobry dostęp do silnika, glowicy w aucie to jakby się nie udalo to można operację oddac do zakładu, ale tam gdzie trzeba wydzierać silnik nie chciałbym powtarzać operacji rozkręcania😶. Tylko dobrze by bylo sprawdzić glowicę na szczelność w 80 stopniach bo i pęknięcia się pojawiają i z naszej pracy niewiele by wyszło. 👍
Tym sposobem udało mi się uratować głowicę z Suzuki Gn 250 mojego ojca. Co prawda miałem do dyspozycji kawał szkła hartowanego zamiast pcb ale efekt po 2h szlifowania przeszedł moje oczekiwania. Wiem, że mogłem głowice oddać do zrobienia ale obrałem sobie na cel renowacje tego motoru własnymi siłami. Po pewnym czasie doszedłem do wniosku, że duzo rzeczy da się zrobić samemu – tylko trzeba przy tym myśleć i zdać się na logikę. Gdybym się kierował tymi wszystkimi "złotymi myślami" z for internetowych, to według nich, silnik, po takim zabiegu powinien eksplodować albo ztarzeć się od patrzenia…. Dziękuję autorowi za cenne wskazówki 🙂
Witam, czy w silniku z blokiem i głowicą aluminiową, tylko tuleje są żeliwne też mogę użyć papieru 220? Nawet z tej serii kl 375 j czyli na podłożu płóciennym najwyższa gradacja z tego co widzę to 240
Kiedyś tak naprawiali silniki(nie mówię o wschodnio-europejskiej gównianej motoryzacji). Musisz wiedzieć co robisz i być kreatywnym. Więcej filmów proszę od ciebie 💪💪💪
Ja sprawdzam zawsze płaskość metodą z liniałem (nawet sobie kupiłem do tego celu), ale jak już coś nie mieści się w tolerancjach to oddaje do zakładu. Jak jest ok to czyszczę i składam sprawdzając czy po czyszczeniu jednak nie skrzywiłem 😛
Pojedynczych atomów to jeszcze nikt nie widział. A malujesz nie miedzią, tylko solą miedzi, która w wyniku reakcji elektrochemicznej powoduje rozpuszczenie się części tego bloku, czy glowicy, i w to miejsce wchodzi metaliczna miedź (tak z grubsza). To akurat informacje z lekcji chemii szkoły podstawowej. Widać się uważało. Samo docieranie ok. Najlepiej to by było trzeć głowica po bloku.
Witam, a jednak da sie👍a jakieś domowe sposoby na szlif gładzi cylindrowych? I remont silnika w garażu można zrobić. Już od dawna chodzi mi po głowie wyciągnąć jakiś silnik, rozebrać, wyremontować, skręcić i sprawdzić czy zadzaiala🙃
docieranie głowicy niby wszystko ok … ale jest metoda stara i stosowana w warsztatach bierzemy płaszczyznę (ja np 20mm tafle szkła pancernego 40 na 100 cm) przyklejamy papier ścierny (P 80) np 400×1000 mm bierzemy lakier nitro nanosimy na płaszczyznę głowicy . Głowice przesuwamy po płaszczyźnie pod jej własnym ciężarem – dokładnie widzimy w trakcie pracy wszelkie dziurki i doły, oczywiście pracujemy krzyżowo albo ósemkami… W momencie kiedy płaszczyzna- głowica robi sie lśniąca – robota skończona… Materiały drewnopochodna mają wadę związaną z wilgocią i ich reakcją na jej zmiany. Warto docierać na powierzchni większej od powierzchni głowicy mniejsze ryzyko błędu płaszczyzn… Ja osobiście docieram głowice w silnikach jakie robie i za ch…rę nie oddałbym do warsztatu ilość zbieranego materiału pozwala co najwyżej na 2 planowania głowicy a docieranie gwarantuje ograniczenie strat do minimum… nadrabianie po "profesjonalistach" poprzez dawanie grubszych uszczelek to zapraszanie kłopotów. Pozdrawiam W
Duża wiedza i umiejętności-szacunek . Ja oczywiście mam dostęp do szlifierki do płaszczyzn- tylko, że nie w tym rzecz , prawda ?Pozdrawiam i życzę sił .
Myśle że płyta mdf jest zbyt miękka widziałem już wiele rodzaji ręcznego planowania i powiem że naj naj naj dokładniejsze jest maszynowe Szlifuje się je na szlifierkach do płaszczyzn ze specjalnymi tarczami oraz na frezarkach z odpowiednio dużą głowicą i dobierająć odpowiednie płytki do materiału obrabianego oraz posów i obroty przy takiej metodzie można nawet uzyskać tak zwany poler powierzchnia ma wyglądać jak lustro i być płaska w każdym miejscu oraz głowica powinna mieć odpowiednią wysokość a ręczną metodą można zrobić dobrze ale nie naj lepiej gdyż nie mamy pasametru i czujnika w oku 😉
Lata 90 jestem młodym praktykantem w zakładzie mechanik samochodowej i planowanie głowic i bloków w taki próśb to powszechna praktyka. Cierpliwość i dokładność a efekt nie gorszy od maszynowego planowania. Pozdrawiam
Proszę potraktować ten film jako ciekawostkę a nie zachęcanie do takich prac. Czytajcie opis pod filmem. Pozdrawiam wszystkich
Dziękuję Ci za cenną wiedzę
Mnie się podoba, do mnie przemawia.
Porządne narzędzia pomiarowe…a metoda jest nieważna. (Wszak i nowoczesne maszyny trzeba skalibrować i sprawdzić.) Pomocny film.
Witaj. Film bardzo przydatny. Mam Golfa 2 i Passata B3 (1.6 TD JR oraz 1.9 TD AAZ) niestety żadnej porządnej szlifierni w moim mieście – a wysyłkowo np firma TOPMAR bardzo polecana ale ciągle pozostaje ryzyko firm kurierskich czy taką głowicą nie pieprzną i jej nie skrzywią więc chyba podejmę próbę planowania samemu. Mam natomiast dwa główne pytania pytania :
1. Czy masz jakiś sposób na sprawdzenie szczelności takiej głowicy we własnym zakresie na obecność ewentualnych mikro pęknięć?
2. Jak sprawdzić jaką zamówić uszczelkę? Ogólnie szlifiernie robią taki pomiar a robiąc samemu? Jak zmierzyć taką głowice by ustalić czy uszczelka ma być na 1, 2, 3 itd szlif?
3. Co ewentualnie z zaworami i ich gniazdami? Wystarczy je oczyścić z nagaru drobnym papierem, czy trzeba robić na lustro?
Cześć pisak jest bezpieczniejszy !!! Miedziując w ten sposób narażasz żeliwo na korozję…
A czy trzeba wyjmować silnik z samochodu? Pomiar wykonam sobie bez wyjmowania silnika.
Szczotka druciana na wkrętarkę i ogień 🔥😂 nigdy nie miałem po tym problemu 🤷
P
Wszystkie auta w Niemczech naprawiane u Turka i do Polski sprzedawane tak są naprawiane 😁😁
Witam. Bardzo ciekawy i pomocny material. Wielki szacun. Mam jedno pytanie. Jesli zrobisz planowanie glowicy i zbierzesz material o 0,02 i to samo z blokiem tez zbierzesz np. 0,02 to co w tym przypadku z zaworami? Nie nalezaloby ich skrocic o te 0,04. Pozdrawiam
Teksty typu oddaj do zakladu za 150 zł są tu nie na miejscu…to jest dla chcących zrobić coś samemu, plus satysfakcja, i opłacalnosci zabiegu się nie mierzy bo jest to niemierzalne.
Niby logiczne…niektorzy stosują lustra, ktore ma sporą dokładnosć wyszlifowania …jak ktoś ma dobry dostęp do silnika, glowicy w aucie to jakby się nie udalo to można operację oddac do zakładu, ale tam gdzie trzeba wydzierać silnik nie chciałbym powtarzać operacji rozkręcania😶.
Tylko dobrze by bylo sprawdzić glowicę na szczelność w 80 stopniach bo i pęknięcia się pojawiają i z naszej pracy niewiele by wyszło.
👍
bardzo prosto i fajnie pan to pokazal .Szacunek za wiedze ..
Tym sposobem udało mi się uratować głowicę z Suzuki Gn 250 mojego ojca. Co prawda miałem do dyspozycji kawał szkła hartowanego zamiast pcb ale efekt po 2h szlifowania przeszedł moje oczekiwania. Wiem, że mogłem głowice oddać do zrobienia ale obrałem sobie na cel renowacje tego motoru własnymi siłami. Po pewnym czasie doszedłem do wniosku, że duzo rzeczy da się zrobić samemu – tylko trzeba przy tym myśleć i zdać się na logikę. Gdybym się kierował tymi wszystkimi "złotymi myślami" z for internetowych, to według nich, silnik, po takim zabiegu powinien eksplodować albo ztarzeć się od patrzenia…. Dziękuję autorowi za cenne wskazówki 🙂
Jaka grubosc papieru ?
Witam, czy w silniku z blokiem i głowicą aluminiową, tylko tuleje są żeliwne też mogę użyć papieru 220? Nawet z tej serii kl 375 j czyli na podłożu płóciennym najwyższa gradacja z tego co widzę to 240
to samo robimy z głowicą?
Kiedyś tak naprawiali silniki(nie mówię o wschodnio-europejskiej gównianej motoryzacji). Musisz wiedzieć co robisz i być kreatywnym. Więcej filmów proszę od ciebie 💪💪💪
Popieram, pozdrawiam.
Subika zostawiam.
Potwierdzam w 100 procentach,ja stosowałem wiele razy tyle że tafla szklana.
Jagodowy nagrywa telefonem od lat i jest dobrze
Jakim papierem ściernym najlepiej aluminiowy blok/głowice szlifować?
Po co publikować taki film skoro to o dupę rozbić… Liczą się wyświetlenia?
TAK SIE NAPRAWIAŁO SILNIKI.SUPER
Trafiłem przypadkiem na filmik, i potwierdzam bo tym sposobem kilka głowic w polonezach i waltburgach szlifowałem , i sprawność głowic 100%
Jaka gradacja papieru ?
Ja sprawdzam zawsze płaskość metodą z liniałem (nawet sobie kupiłem do tego celu), ale jak już coś nie mieści się w tolerancjach to oddaje do zakładu. Jak jest ok to czyszczę i składam sprawdzając czy po czyszczeniu jednak nie skrzywiłem 😛
Pojedynczych atomów to jeszcze nikt nie widział.
A malujesz nie miedzią, tylko solą miedzi, która w wyniku reakcji elektrochemicznej powoduje rozpuszczenie się części tego bloku, czy glowicy, i w to miejsce wchodzi metaliczna miedź (tak z grubsza).
To akurat informacje z lekcji chemii szkoły podstawowej.
Widać się uważało.
Samo docieranie ok.
Najlepiej to by było trzeć głowica po bloku.
Bardzo fajna robota dziękuję też będę planował głowicę i bloczek pozdrawiam
Witam, a jednak da sie👍a jakieś domowe sposoby na szlif gładzi cylindrowych? I remont silnika w garażu można zrobić. Już od dawna chodzi mi po głowie wyciągnąć jakiś silnik, rozebrać, wyremontować, skręcić i sprawdzić czy zadzaiala🙃
docieranie głowicy niby wszystko ok … ale jest metoda stara i stosowana w warsztatach bierzemy płaszczyznę (ja np 20mm tafle szkła pancernego 40 na 100 cm) przyklejamy papier ścierny (P 80) np 400×1000 mm bierzemy lakier nitro nanosimy na płaszczyznę głowicy . Głowice przesuwamy po płaszczyźnie pod jej własnym ciężarem – dokładnie widzimy w trakcie pracy wszelkie dziurki i doły, oczywiście pracujemy krzyżowo albo ósemkami… W momencie kiedy płaszczyzna- głowica robi sie lśniąca – robota skończona… Materiały drewnopochodna mają wadę związaną z wilgocią i ich reakcją na jej zmiany. Warto docierać na powierzchni większej od powierzchni głowicy mniejsze ryzyko błędu płaszczyzn… Ja osobiście docieram głowice w silnikach jakie robie i za ch…rę nie oddałbym do warsztatu ilość zbieranego materiału pozwala co najwyżej na 2 planowania głowicy a docieranie gwarantuje ograniczenie strat do minimum… nadrabianie po "profesjonalistach" poprzez dawanie grubszych uszczelek to zapraszanie kłopotów. Pozdrawiam W
Świetny filmik. Jednak prawdziwy fachowcy nadal w Polsce żyją! Dzieki wielki właśnie robię szlif twoim sposobem w swojej starym Jimnim .
dobry materiał .podaj prosze gdzie można kupić taki przymiar liniowy prosty,
Duża wiedza i umiejętności-szacunek . Ja oczywiście mam dostęp do szlifierki do płaszczyzn- tylko, że nie w tym rzecz , prawda ?Pozdrawiam i życzę sił .
Świetny sposób!
Ja mam swój sposób na ustawianie zbieżności kół za pomocą kija malarskiego. Pozdrawiam!
Jaki papier?
Według mnie szybciej używać płynu do trasowania zamiast bawić się w marker.
merytoryczny materiał . Łapka i sub dzieki bardzo
Myśle że płyta mdf jest zbyt miękka widziałem już wiele rodzaji ręcznego planowania i powiem że naj naj naj dokładniejsze jest maszynowe
Szlifuje się je na szlifierkach do płaszczyzn ze specjalnymi tarczami oraz na frezarkach z odpowiednio dużą głowicą i dobierająć odpowiednie płytki do materiału obrabianego oraz posów i obroty przy takiej metodzie można nawet uzyskać tak zwany poler powierzchnia ma wyglądać jak lustro i być płaska w każdym miejscu oraz głowica powinna mieć odpowiednią wysokość a ręczną metodą można zrobić dobrze ale nie naj lepiej gdyż nie mamy pasametru i czujnika w oku 😉
Lata 90 jestem młodym praktykantem w zakładzie mechanik samochodowej i planowanie głowic i bloków w taki próśb to powszechna praktyka. Cierpliwość i dokładność a efekt nie gorszy od maszynowego planowania. Pozdrawiam
Super