Krótki pokaz działania elektrycznego podgrzewacza silnika w moim Sprinterze. Materiał zupełnie niekomercyjny- nie dostałem ani pisiąt groszy za reklamę 🙂
Na rynku dostępne są różne modele. Ja przypadkowo kupiłem ten, a nie inny.
Pobrane z Youtube Deutz, Perkins, JCB, CAT, Cummins, John Deere, Naprawa, serwis i regeneracja serwomotorów. Wymieniamy łożyska, wyważamy wirniki. Sprawdź! Kompleksowa naprawa i serwis serwomotorów. Szybko i skutecznie w Warszawie. Wykonujemy kompleksowe remonty silników diesla oraz benzynowych do samochodów wszystkich marek. Wykonując regenerację silnika wymieniamy w Warszawie.
Related
28 thoughts on “Elektryczny podgrzewacz silnika”
Czy można ta wtyczkę przerobić na jakąś mniejsza aby ją przymocować gdzieś w okolice zderzaka
Mam dokładnie taki podgrzewacz do sprzedania. Wystawiłem go na Allegro i stąd moje pytanie. Czy zgodzi się Pan, abym umieścił w ogłoszeniu link do tego filmu?
…. wszystko ok. blok głowica silnika nagrzana do 50C olej w misce 15C po uruchomieniu silnika zimny olej (-15) wpada do głowicy a po kilkunastu razach takiego szoku termicznego głowica spękana od naprężeń wewnętrznych aluminium. Wynik 2000, lub więcej u mechanika, głowica pospawana 20 tyś km i do złomu.
wszystko fajnie ale z auta to ako rozwali a jak nie ma gniazda pod reką to bieda nie mówiąc już o czasie , najlepsza i o zgrozo powinna być seryjnie montowana to grzana przednia szyba amen
Też miałem takiego sprintera, to był 5cylindrowy silnik. Webasto paliło że 4l ropy na rozgrzewkę. Potem rury pogniły. Zanim go sprzedałem to już nie chodziło bo brak serwisu, mechanicy nie mają wiedzy bo to niby rzadkość. A tu widzę spoko sprawa. Jako elektryk proponuję bardzo dobrze zabezpieczyć zasilanie przez jakiś autotransformator. Bo wydaje mi się że można popalić elektronikę auta przy awarii grzałki. A oglądam to bo chcę zamontować w osoboweczce. Pozdrowiska.
Co w przypadku zatarcia silnika lub pompy w tym podgrzewaczu? Czy naturalny, tj. podczas jazdy, przepływ cieczy chłodzącej nie będzie dławiony? Czy przepływ cieczy chłodzącej nie jest zmniejszony podczas jazdy? Wirnik pompy jakiś tam opór stawia i zaburza swobodny przepływ
Dobry patent – mam grzałke 1500W w silniku benzynowym i robi robote. Dziś kupiłbym większą 1900W bo podczas mrozów musi grzać minimum godzine żeby był skutek – np. szyby puszczają po 1-2 minuty. Na pewno warto do diesli, które jednak nagrzewają się dłużej no i używać uczciwego przedłużacza – nie do kosiarki.
Na allegro sa po 300zl takie mam taka i specjalna wtyczka w zderzak i kabel wpinasz i masz sterownik czasowy za 20zl ustawiasz czas np 7rano i zaczyna grzac do 8jak do pracy jedziesz a drugie mam z webasto telestart
Twój filmik był inspiracją do zakupu tegoż podgrzewacza. Ja zakupiłem ten z grzałką 1850W jako że mam silnik 2,8 z którym są problemy przy tęższych mrozach. Nie zamontowałem go jeszcze bo zastanawiam się który przewód doprowadza chłodziwo do nagrzewnicy a który je odprowadza więc nie wiem czy nie zlecę roboty w warsztacie. A tak przy okazji, jakiej pojemności masz silnik w Sprinterze?
Mam w sumie założone grzałki w 4 ciągnikach koparce i ładowarce jest super 2 montowane w blok reszta na przewodach z pompkami i termostatem tylko trzeba wpiąć w dobre miejsce aby był obieg a w ciągniku c 360 montowane na dolnym przewodzie pompa-chłodnica obieg robi się w wyniku grawitacji bez żadnego rozwiercania termostatu
W niektórych fordach instalacja do podgrzewania silnika jest montowana fabrycznie ja tak mam przy moim. W atrapie przedniego zderzaka jest gniazdko na 220v Ale jak to działa to nie wiem gdyż nie testowałem tego jeszcze. Ford jest w wersji która nazywa się Flexifuel i jest to silnik benzynowy przystosowany do spalania biopaliwa które przy – 15 st.zamarza i przez to jest ta instalacja fabrycznie montowana aby w większe mrozy biopaliwo nie zamarzło.
A jak wydajność w naprawdę siarczyste mrozy, do jakiej max temp cieczy chłodzącej daje rade? Uważam, że to ustrojstwo jest genialne. Nie ma dużej ingerencji w instalacje, genialnie prosty i ma wszystko to czego bym potrzebował. Jakbym miał prywatną posesje lub garaż to w zimę zawsze bym to podłączał i uruchamiał nawiew na 30 min
Czy można ta wtyczkę przerobić na jakąś mniejsza aby ją przymocować gdzieś w okolice zderzaka
Mam dokładnie taki podgrzewacz do sprzedania. Wystawiłem go na Allegro i stąd moje pytanie. Czy zgodzi się Pan, abym umieścił w ogłoszeniu link do tego filmu?
…. wszystko ok. blok głowica silnika nagrzana do 50C olej w misce
15C po uruchomieniu silnika zimny olej (-15) wpada do głowicy a po kilkunastu razach takiego szoku termicznego głowica spękana od naprężeń wewnętrznych aluminium. Wynik 2000,lub więcej u mechanika, głowica pospawana 20 tyś km i do złomu.Dzień dobry jaki model grzałki kupiłeś i jaki silnik masz w medresie i jak podłączyłeś na jakim przewodzie wodnym pozdrawiam
wszystko fajnie ale z auta to ako rozwali a jak nie ma gniazda pod reką to bieda nie mówiąc już o czasie , najlepsza i o zgrozo powinna być seryjnie montowana to grzana przednia szyba amen
w jaki sposób podłączyłeś?
Czy z ON czy z prądu cos ten silnik musi zagrzać , dla silnika lepiej prądem. jak widać
Miałem w mb123 z 81 roku w orginale
Też miałem takiego sprintera, to był 5cylindrowy silnik. Webasto paliło że 4l ropy na rozgrzewkę. Potem rury pogniły. Zanim go sprzedałem to już nie chodziło bo brak serwisu, mechanicy nie mają wiedzy bo to niby rzadkość. A tu widzę spoko sprawa.
Jako elektryk proponuję bardzo dobrze zabezpieczyć zasilanie przez jakiś autotransformator. Bo wydaje mi się że można popalić elektronikę auta przy awarii grzałki.
A oglądam to bo chcę zamontować w osoboweczce. Pozdrowiska.
Warto ama taka sama nie tania byla ale polecam 30min i cieply silnik
Co w przypadku zatarcia silnika lub pompy w tym podgrzewaczu? Czy naturalny, tj. podczas jazdy, przepływ cieczy chłodzącej nie będzie dławiony?
Czy przepływ cieczy chłodzącej nie jest zmniejszony podczas jazdy? Wirnik pompy jakiś tam opór stawia i zaburza swobodny przepływ
Dobry patent – mam grzałke 1500W w silniku benzynowym i robi robote. Dziś kupiłbym większą 1900W bo podczas mrozów musi grzać minimum godzine żeby był skutek – np. szyby puszczają po 1-2 minuty. Na pewno warto do diesli, które jednak nagrzewają się dłużej no i używać uczciwego przedłużacza – nie do kosiarki.
Witam jak długo pracuje twój podgrzewacz zanim sie sam wyłączy?
Może jakiś kontakt jestem z Karpacza, chętnie bym zobaczył i pogadał.
Witam, jakiej mocy jest prezentowany podgrzewacz?
w dalekiej Rosji i też na Ukrainie tam gdzie srogie zimy to jest bardzo popularne i przydatne
Na allegro sa po 300zl takie mam taka i specjalna wtyczka w zderzak i kabel wpinasz i masz sterownik czasowy za 20zl ustawiasz czas np 7rano i zaczyna grzac do 8jak do pracy jedziesz a drugie mam z webasto telestart
ale nie raczysz powiedzieć ile to kosztowało urządzenie razem z montażem ;/ nie dam łapki w dół, ale też nie dam łapki w górę/
Twój filmik był inspiracją do zakupu tegoż podgrzewacza. Ja zakupiłem ten z grzałką 1850W jako że mam silnik 2,8 z którym są problemy przy tęższych mrozach. Nie zamontowałem go jeszcze bo zastanawiam się który przewód doprowadza chłodziwo do nagrzewnicy a który je odprowadza więc nie wiem czy nie zlecę roboty w warsztacie. A tak przy okazji, jakiej pojemności masz silnik w Sprinterze?
Mam w sumie założone grzałki w 4 ciągnikach koparce i ładowarce jest super 2 montowane w blok reszta na przewodach z pompkami i termostatem tylko trzeba wpiąć w dobre miejsce aby był obieg a w ciągniku c 360 montowane na dolnym przewodzie pompa-chłodnica obieg robi się w wyniku grawitacji bez żadnego rozwiercania termostatu
Mam taki sam super sprawa 15 min -30 stopn C i dieselek śmiga od pierwszego dodatkowo ogrzany jest cały silnik bo chodzi pompka!!
W niektórych fordach instalacja do podgrzewania silnika jest montowana fabrycznie ja tak mam przy moim. W atrapie przedniego zderzaka jest gniazdko na 220v Ale jak to działa to nie wiem gdyż nie testowałem tego jeszcze. Ford jest w wersji która nazywa się Flexifuel i jest to silnik benzynowy przystosowany do spalania biopaliwa które przy – 15 st.zamarza i przez to jest ta instalacja fabrycznie montowana aby w większe mrozy biopaliwo nie zamarzło.
Co to za zimy -5. Jakby było po -20 przez parę tyg to wtedy fajnie.
super rozwiązaniem byłoby jeszcze jakby po włączeniu do prądu włączała sie też dmuchawa, całe autko nagrzane przed wyjazdem
3:06 – BZDURA ! Cieplutki silnik to taki, kiedy temperatura chłodziwa i oleju osiągnęła wartość nominalną, czyli odpowiednio 90stC i ~70-80stC
siema kupiłeś ten defa czy chinola ?
A jak wydajność w naprawdę siarczyste mrozy, do jakiej max temp cieczy chłodzącej daje rade? Uważam, że to ustrojstwo jest genialne. Nie ma dużej ingerencji w instalacje, genialnie prosty i ma wszystko to czego bym potrzebował. Jakbym miał prywatną posesje lub garaż to w zimę zawsze bym to podłączał i uruchamiał nawiew na 30 min
Ja bym pokusił się jeszcze o wpięcie równolegle małego prostownika który w tym czasie doładuje akumulator.